کد خبر: 639648
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۲۳:۱۵:۰۰
| |

خیز شرکت‌های کره‌ای برای شکست شرکت‌های چینی در بازار خودرو؛ سامسونگ، ال‌جی و هیوندای همکاری می‌کنند

سامسونگ، هیوندای و ال‌جی می‌خواهند با کمک یکدیگر شرکت‌های چینی را در بخش خودرو، باتری، نمایشگر و نیمه‌رساناها شکست دهند. «لی جائه یونگ»، رئیس سامسونگ الکترونیکس و «چانگ اویسون»، رئیس گروه هیوندای، در رویدادی در کارخانه Cheonan سامسونگ SDI در ماه می 2020 (اردیبهشت‌ماه 1399) اعلام کردند که برای باتری‌های برقی همکاری می‌کنند.

خیز شرکت‌های کره‌ای برای شکست شرکت‌های چینی در بازار خودرو؛ سامسونگ، ال‌جی و هیوندای همکاری می‌کنند
کد خبر: 639648
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۲۳:۱۵:۰۰

سامسونگ و دو شرکت بزرگ کره جنوبی، یعنی هیوندای و ال‌جی سال‌ها رقیب یکدیگر بوده‌اند. بااین‌حال، آن‌ها اکنون ظاهراً قصد دارند رقابت خود را تا زمان نامعلوم کنار بگذارند.

به گزارش دیجیاتو، این سه شرکت بزرگ قرار است در بخش‌هایی مانند هوش مصنوعی، باتری‌ خودروهای الکتریکی و ساخت خودروهای جدید با یکدیگر همکاری کنند.

براساس گزارش KoreaTimes، سامسونگ، هیوندای و ال‌جی باهم متحد می‌شوند تا با ترکیب قابلیت‌های خود قدرتمندتر شوند.

ظاهراً هدف این سه شرکت این است که به‌جای رقابت درونی، با یکدیگر همکاری و هم‌افزایی ایجاد کنند. این شرکت‌ها می‌خواهند با کمک هم، شرکت‌های چینی را در بخش خودرو، باتری، نمایشگر و نیمه‌رساناها شکست دهند.

سامسونگ SDI قراردادی با هیوندای برای تأمین باتری‌های P6 برای خودروهای الکتریکی امضا کرده است. این خودروها با یک بار شارژ مسافتی معادل 700 کیلومتر طی می‌کنند و در حوالی سال‌های 2026 تا 2032 وارد بازار اروپا می‌شوند.

«لی جائه یونگ»، رئیس سامسونگ الکترونیکس و «چانگ اویسون»، رئیس گروه هیوندای، در رویدادی در کارخانه Cheonan سامسونگ SDI در ماه می 2020 (اردیبهشت‌ماه 1399) اعلام کردند که برای باتری‌های برقی همکاری می‌کنند.  

مدیرعامل سامسونگ SDI گفت که این شرکت تمام تلاش خود را برای تقویت یکه‌تازی هیوندای در بازار جهانی خودروهای برقی به‌کار خواهد گرفت.

ال‌جی هم سیستم‌عامل webOS Auto خود را برای جنسیس GV80 SUV ارائه می‌کند. جنسیس زیربرند خودروهای لوکس گروه هیوندای است. شرکت ال‌جی دیسپلی همچنین پنل‌های OLED WRGB را برای تلویزیون‌های 83 اینچی OLED سامسونگ عرضه می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها