کد خبر: 640701
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۹:۲۱:۰۲
| |

چرا یارانه برخی افراد واریز نشده است؟

طیبه حسینی با بیان علت تاخیر در واریز یارانه نقدی آبان‌ماه، گفت: اختلال در سیستم بانکی تقریبا حل شده اما همچنان برخی از مشمولان یارانه خود را به همین دلیل دریافت نکرده‌اند که حل کامل این مشکل در حال پیگیری است. افرادی که تا کنون موفق به دریافت یارانه خود نشده‌اند تا پایان هفته یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

چرا یارانه برخی افراد واریز نشده است؟
کد خبر: 640701
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۹:۲۱:۰۲

به گفته سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، دلیل تاخیر یارانه برخی شهروندان اختلالات بانکی بوده است.

به گزارش مهر، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: در مورد اخیر که به تاخیر در واریز یارانه برخی خانوارها و حتی واریز نشدن یارانه برای برخی دیگر منجر شد، اختلال در سیستم بانکی علت بروز مشکل بوده و هیچ تغییری در قواعد یارانه انجام نشده است.

طیبه حسینی با بیان علت تاخیر در واریز یارانه نقدی آبان‌ماه، گفت: اختلال در سیستم بانکی تقریبا حل شده اما همچنان برخی از مشمولان یارانه خود را به همین دلیل دریافت نکرده‌اند که حل کامل این مشکل در حال پیگیری است و افرادی که تا کنون موفق به دریافت یارانه خود نشده‌اند تا پایان هفته یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

به گفته حسینی، اگر در این مرحله مشمولان متوجه حذف یارانه خود شدند یعنی در سامانه رفاهی مرحله ۱۵۳ برای آنها ثبت نشده بود می‌توانند از طریق پنجره ملی دولت هوشمند و قسمت سامانه حمایت اعتراض خود را نسبت به حذف یارانه‌شان ثبت کنند.

نکته دیگری که سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها بر آن تاکید می‌کند، این است که خبر واریز یارانه نقدی فقط با اطلاعیه رسمی سازمان هدفمندی یارانه‌ها معتبر است؛ اما برخی رسانه‌ها صرفا بر مبنای اینکه در بیستم هر ماه یارانه واریز می‌شود، خبر واریز یارانه آن را منتشر می‌کند و این کار در بزنگاه‌هایی مانند آبان که اختلال بانکی بروز کرد، باعث سردرگمی مردم و یارانه‌بگیران می‌شود.

توصیه سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها این است که برای رعایت حال مردم هم که شده، انتشار زودهنگام اخبار واریز یارانه‌ها از دستور کار رسانه‌ها خارج شود و تا پیش از انتشار اطلاعیه رسمی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، خبری درباره واریز یارانه‌ها منتشر نکنند.

به گفته حسینی، چنانچه سرپرست خانوار تا پایان هفته موفق به دریافت یارانه نشد، برای مشاهده وضعیت خود به پنجره واحد «خدمات هوشمند- سامانه رفاهی پنجره ملی» مراجعه کرده و از وضعیت خود اطلاع کسب کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها