کد خبر: 644550
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ ۱۸:۰۰:۲۸
| |

روزنامه جوان:

سر مردم بی‌کلاه ماند؛ واردات خودرو به کام ثروتمندان شد

روزنامه جوان نوشت: به نظر می‌رسد در واردات خودرو فقط منافع باشگاه خودروسازان داخلی مورد توجه قرار گرفته و عملاً سر مردم بی‌کلاه مانده است. قرار بود انحصار در صنعت خودرو بشکند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه در واردات نیز انحصار ایجاد شد، ضمن اینکه خودرو‌های داخلی نیز به بهانه‌های مختلف با افزایش قیمت‌ها مواجه و گران شدند.

سر مردم بی‌کلاه ماند؛ واردات خودرو به کام ثروتمندان شد
کد خبر: 644550
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ ۱۸:۰۰:۲۸

روزنامه جوان معتقد است خودروهای‌های وارداتی به نام مردم بود اما به کام ثروتمندان شده است.

به گزارش جوان، در ۲ سال گذشته وعده‌های زیادی درخصوص واردات خودرو داده شد، قانون آن نیز تصویب و ابلاغ شد، اما در زمان ابلاغ قانون، قیمت یورو ۳۳ تا ۳۵ هزا‌ر تومان بود، اکنون به ۵۳ تا ۵۵ هزا‌ر تومان رسیده است. آنچه اکنون در سامانه یکپارچه خودرو از سوی واردکنندگان عرضه شده با قیمت‌های بالای یک میلیارد تومان است، ضمن اینکه تعداد واردات نیز پاسخگوی تقاضای بازار نیست

این روزنامه افزوده است: به نظر می‌رسد در واردات خودرو فقط منافع باشگاه خودروسازان داخلی مورد توجه قرار گرفته و عملاً سر مردم بی‌کلاه مانده است. قرار بود انحصار در صنعت خودرو بشکند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه در واردات نیز انحصار ایجاد شد، ضمن اینکه خودرو‌های داخلی نیز به بهانه‌های مختلف با افزایش قیمت‌ها مواجه و گران شدند. اگر قرار است این روند غیرمنطقی و انحصاری در واردات خودرو ادامه یابد، همان بهتر که به توصیه رئیس سازمان برنامه و بودجه عمل و واردات خودرو‌های لوکس متوقف شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲

    چای دبش ،خوردنش تو خودرو حال میده

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها