کد خبر: 651004
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ ۲۱:۰۵:۵۴
| |

خرید گوشت شتر و شترمرغ به صرفه‌تر از گوشت گوسفند و گوساله است؟

روزنامه هفت صبح نوشت: دلیل محبوبیت گوشت‌های قرمز دیگر به غیر از گوسفندی و گوساله، قیمت آنها نیست. چون اگر پای مقایسه قیمت به میان بیاید، گوشت شتر، شترمرغ، بوقلمون و ماهی گیدر نه تنها از آن دو ارزانتر نیستند، حتی ممکن است خرید بعضی از این گوشت‌هایی که این روزها ترند شده‌اند، از گوشت گوسفند و گوساله بودجه بیشتری بخواهد.

خرید گوشت شتر و شترمرغ به صرفه‌تر از گوشت گوسفند و گوساله است؟
کد خبر: 651004
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ ۲۱:۰۵:۵۴

روزنامه هفت صبح در گزارشی به مقایسه قیمت انواع گوشت قرمز پرداخته است. 

به گزارش هفت صبح، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • دلیل محبوبیت گوشت‌های قرمز دیگر به غیر از گوسفندی و گوساله، قیمت آنها نیست. چون اگر پای مقایسه قیمت به میان بیاید، گوشت شتر، شترمرغ، بوقلمون و ماهی گیدر نه تنها از آن دو ارزانتر نیستند، حتی ممکن است خرید بعضی از این گوشت‌هایی که این روزها ترند شده‌اند، از گوشت گوسفند و گوساله بودجه بیشتری بخواهد. 
  • مثلا یک نیم شقه ران گوسفندی پنج کیلویی  که  شامل ماهیچه، قلم، ران و قلوه‌گاه است، با قیمت حدود سه میلیون تومان فروخته می‌شود.  خرید نیم شقه سردست نیز دو میلیون و 400 هزار تومان هزینه دارد  که شامل پنج کیلو گوشت ماهیچه، قلم، سردست، راسته، گردن و قلوه‌گاه است. با اینکه قیمت یک ماهی گیدر پنج کیلویی حدود یک میلیون و 500 هزار تومان است
  • اما کسی که نیم شقه می‌خرد، می‌تواند با آن‌، آبگوشت، گوشت چرخ کرده، گوشت خورشی، گوشت کبابی ، ماهیچه و... درست کند، یعنی دایره استفاده از نیم شقه گوسفندی خیلی وسیع‌تر است،  اما ماهی گیدر فقط به درد کباب کردن یا استفاده در خورش می‌خورد و نمی‌توان گوشت آن را چرخ کرد یا با آن آبگوشت درست کرد. وضعیت بقیه گوشت‌های قرمز هم به همین شکل است.
  • مثلا یک کیلو گردن گوسفندی بین 480 هزار تا 520 هزار تومان قیمت دارد، اما برای خرید یک کیلو گردن شتر مرغ باید حدود 550 هزار تا 600 هزار تومان هزینه کنید. یا  یک کیلو گوشت خورشی  گوسفندی با قیمت حدود 960 هزار تومان فروخته می‌شود،‌اما یک کیلو گوشت خورشی شتر مرغ حدود 740 هزار تا 780 هزار تومان قیمت دارد.
  • همچنین یک کیلو ماهیچه گوسفندی با قیمت حدود 840 هزار تومان فروخته می‌شود اما یک کیلو ماهیچه شتر مرغ با قیمت 740 هزار تومان به فروش می‌رسد. گوشت گوساله و شتر هم که از نظر طبع به هم شباهت دارند و گرم هستند، از نظر قیمتی با هم تفاوت دارند. مثلا یک کیلو گوشت مخلوط شتر بین 600 هزار تا 650 هزار تومان قیمت دارد. همچنین گوشت چرخ کرده شتر با قیمت 650 هزار تا 670 هزار تومان به فروش می‌رسد.
  • اما اگر بخواهید یک کیلو گوشت گوساله مخلوط بخرید باید بین 570 هزار تا 590 هزار تومان هزینه کنید. هر کیلو گوشت چرخ کرده گوساله نیز با قیمت 800 تا 850 هزار تومان به فروش می‌رسد. در مقام مقایسه ارزانترین گوشت قرمز، گوشت بوقلمون است.
  • مثلا یک کیلو گوشت سینه با استخوان بوقلمون که شامل گردن، کتف و بال می‌شود با قیمت 180 هزار تا 190 هزار تومان فروخته می‌شود، اما یک کیلو گوشت سینه شتر مرغ  بین 560 تا 580 هزار تومان قیمت دارد. گوشت چرخ کرده بوقلمون نیز با قیمت 310 هزار تا 320 هزار تومان به فروش می‌رسد، اما برای خرید یک کیلو گوشت چرخ کرده شتر مرغ باید حداقل 650 تا 690 هزار تومان هزینه کنید. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها