کد خبر: 653442
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۲:۵۵:۱۸
| |

با خانه‌سازی چینی‌ها در ایران، قیمت مسکن کاهش می‌یابد؟

پورحاجت در پاسخ به این پرسش که ورود چینی‌ها باعث شکست قیمت‌ها می‌شود؟ می‌گوید: مگر شرکت‌های ترک آمدند، قیمت‌ها شکسته شد که حالا شرکت‌های چینی بخواهند قیمت مسکن را بکشند. هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

با خانه‌سازی چینی‌ها در ایران، قیمت مسکن کاهش می‌یابد؟
کد خبر: 653442
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۲:۵۵:۱۸

 فرشید پورحاجت، عضو کانون سراسری انبوه‌سازان در واکنش به ورود چینی‌ها به کشور برای ساختمان‌سازی می‌گوید: ما مراتب گلایه را از دولت داریم که وقتی بخش خصوصی در کشور وجود دارد، چرا ابتدا با همین بخش خصوصی کشور مذاکره نکردند. همچنین آیا عملکرد ما به عنوان فعال بخش خصوصی و انبوه‌سازان، زیر سوال بوده که رفتیم با کشور دیگری وارد مذاکره شدیم. این در حالی است که سازندگان ما در کشور‌های دیگر مشغول ساخت هستند.

به گزارش خبرآنلاین، وی می‌افزاید: این‌ها سوالات بزرگی است که دولت باید به آن‌ها پاسخ دهد. ما با اصل موضوع سرمایه‌گذاری کشور دیگری در کشورمان مخالف نیستیم، منتها باید در یک رقابت عادلانه صورت گیرد.

پورحاجت تصریح می‌کند: الان هزینه ساخت مسکن در هیچ‌کجای دنیا، کمتر از متری ۲۰۰ دلار نیست و بیش از این رقم است. حتی شاید بی‌راهه گفته نباشیم که هزینه ساختمان دارای استاندارد مناسب زیستی در حدود متری ۳۰۰ دلار است.

وی یادآور می‌شود: ما باید ببینیم با چه مبلغی قرار است قرارداد بسته شود. آیا مبلغی که قرار است بسته شود، همین مبلغ را حاضر هستند به بخش خصوصی ایرانی بدهند یا خیر. ما آمادگی داریم که اگر قرار است قرارداد دلاری بسته شود، با همان قیمت دلاری قرارداد ببندیم.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که آیا ورود چینی‌ها به بازار مسکن ایران، آیا در شکست قیمت‌ها اثر دارد؟ پورحاجت در پاسخ به این پرسش که ورود چینی‌ها باعث شکست قیمت‌ها می‌شود؟ می‌گوید: مگر شرکت‌های ترک آمدند، قیمت‌ها شکسته شد که حالا شرکت‌های چینی بخواهند قیمت مسکن را بکشند. هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها