کد خبر: 656614
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ۲۲:۵۰:۰۰
| |

گرانی‌ها صدای کیهان را هم درآورد!

صدای کیهان هم از افزایش قیمت کالاهای اساسی درآمد.

گرانی‌ها صدای کیهان را هم درآورد!
کد خبر: 656614
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ۲۲:۵۰:۰۰

صدای کیهان هم از افزایش قیمت کالاهای اساسی درآمد.

به گزارش کیهان، در حالی که بانک مرکزی ارز واردات کالاهای اساسی و سایر واردات رسمی را با قیمت پایین‌تر از بازار آزاد تأمین می‌کند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کالاها با قیمت‌های گران به دست مردم می‌رسد.تنها برای مثال درحالی که دولت برای واردات حبوبات ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تخصیص می‌دهد اما برخی واردکنندگان و توزیع‌کنندگان در حال عرضه این کالا با نرخ ارز آزاد هستند.این وضعیت باعث شده تورم مواد غذایی در ماه‌های گذشته بیشتر از تورم کل باشد که نشان‌دهنده گران‌فروشی در مسیر واردات تا توزیع کالاها است و باید با قدرت با آن برخورد شود.

این روزنامه افزوده است: گام نخست برای جلوگیری از این سوءاستفاده، شفافیت حداکثری از مرحله تخصیص ارز تا واردات و سپس توزیع کالاهای وارداتی است. بانک مرکزی اعلام کرده که شفافیت در مرحله تخصیص را عملیاتی خواهد کرد.اگرچه مسئولان مختلف از ضرورت برخورد با گران‌فروشی کالاهایی که ارز ترجیحی می‌گیرند صحبت می‌کنند، اما به دلیل تداخل مسئولیت‌ها و ضعف نظارت برخی دستگاه‌های مسئول و البته برخی سیاست‌گذاری‌های نادرست، برخورد مناسبی با این گران‌فروشی‌ها صورت نمی‌گیرد. به همین علت هم مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و هم مسئولان صنفی، از سایر دستگاه‌ها می‌خواهند با متخلفان برخورد شود.

کیهان تاکید کرده است: گفتنی است اقلام معیشتی آخرین لایه از نیازهای خانوار است که باید از آن حمایت و حفاظت شود؛ بنابراین لازم است که ستاد تنظیم بازار و نهادهای نظارتی وارد عمل شده و مشخص کنند کالاهای وارداتی با ارز دولتی به کجا تزریق شده و چرا بخشی از این محصول به بازار عرضه نمی‌شود یا گرانفروشی صورت می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها