کد خبر: 673204
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۱ ۱۷:۵۶:۱۰
| |

انعقاد تفاهمنامه انتقال آب از خلیج فارس به پتروشیمی شیراز

در راستای خود‌کفایی برای تامین انرژی تفاهمنامه انتقال آب بین گروه سرمایه‌گذاری غدیر، استانداری و کمیسیون عمران مجلس برای تامین آب پایدار و خودکفایی در این حوزه امضا شد.

انعقاد تفاهمنامه انتقال آب از خلیج فارس به پتروشیمی شیراز
کد خبر: 673204
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۱ ۱۷:۵۶:۱۰

گروه سرمایه‌گذاری غدیر در راستای اهمیت انتقال آب خلیج فارس به پتروشیمی شیراز و تامین آب پایدار تفاهمنامه خرید آب امضا کرد.
دکتر عبوری، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در این جلسه که با حضور محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس و محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس برگزار شد‌، گفت: در راستای خود‌کفایی برای تامین انرژی تفاهمنامه انتقال آب بین گروه سرمایه‌گذاری غدیر، استانداری و کمیسیون عمران مجلس برای تامین آب پایدار و خودکفایی در این حوزه امضا شد. مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر افزود: با توجه به ناترازی انرژی کشور و کمبود انرژی در حوزه‌‌های مختلف سعی گروه سرمایه‌گذاری غدیر بر این است تا در تامین انرژی به خودکفایی برسد و در همین راستا پروژه‌هایی نیز در حوزه آب، برق و گاز تعریف شده که می‌توان به بهره‌برداری از پروژه فولاد غدیر نی‌ریز به عنوان اولین طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع مستقر غدیر در استان فارس و تفاهمنامه‌ای که مجتمع پتروشیمی شیراز در حال انعقاد آن است در دومین گام از این طرح اشاره کرد.
عبوری در رابطه با پروژه‌هایی که در استان فارس وجود دارد، گفت: در جلسه‌ای که با استاندار محترم استان فارس داشتیم قرار بر این شد که یک واحد ۵۰۰ مگاواتی انرژی خورشیدی احداث کنیم و در حال حاضر کارهای ابتدایی آن انجام و در انتظار معرفی زمین مناسب از سوی استانداری فارس هستیم.
وی تاکید کرد: یکی از مسائل مهمی که هلدینگ برق و انرژی غدیر در حال پیگیری و حل آن است، مشکل تامین انرژی برق پروژه فولاد خرامه است که امیدواریم در چند روز آینده مشکل این پروژه برطرف شود.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در ادامه تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که در دستور کار پتروشیمی شیراز قرار دارد، طرح تولید نیترات با حجم سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری و طرح تولید کریستال ملامین با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری است که به زودی اجرایی خواهد شد.
گفتنی است در پایان این جلسه رییس کمیسیون عمران مجلس و استاندار فارس نیز آمادگی خود را برای حل مسائل و موانع پیش روی گروه غدیر برای اجرای پروژه‌ها اعلام کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها