کد خبر: 678285
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

قیمت خودرو با حمله اسرائیل به ایران بالا می‌رود؟

اسد کرمی گفت: افزایش قیمت خودروها در بازار در حد حرف است، اگر کف نمایشگاه‌های خودرو را ببینید، متوجه می‌شوید که صحبت‌ها مبنی بر جهش قیمت انواع خودروها، در حد حرف و شایعه است و بازار خودرو عکس‌العملی نسبت به رخدادهای اخیر نظامی و سیاسی کشورمان نداشته است.

قیمت خودرو با حمله اسرائیل به ایران بالا می‌رود؟
کد خبر: 678285
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ ۱۴:۲۰:۰۰

روزنامه ایران با اسد کرمی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت‌وگو کرده است.

به گزارش ایران، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛

  • بازار خودرو تحت تأثیر اتفاق‌های اخیرکشورمان نبوده و روال گذشته را طی می‌کند. بر این اساس رخداد های اخیر سیاسی و نظامی  که بین ایران و رژیم صهیونیستی به وجود آمد، نتوانسته  ثبات و آرامش بازار خودرو را به هم ریزد. درست است که نوسان نرخ ارز تا حدودی بر قیمت انواع خودروهای داخلی اثر داشته اما این اثر بسیار محدود و کم بوده است.
  • بر این اساس نمی‌توان گفت که قیمت خودروها طی روزهای گذشته صعود یا تنزل داشته، اما مهم‌ترین نکته این است که تقاضا برای خرید خودرو حداقل شده  و حتی تماس تلفنی نمایشگاه‌داران برای خرید خودرو به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
  • در شرایط کنونی قیمت خودروهای داخلی حداکثر 5 تا 6 درصد افزایش یافته، اگر می‌بینید که قیمت برخی از خودروهای داخلی افزایش پیدا کرده، این امر هیچ ارتباطی به وضعیت کنونی  کشور ندارد و نشأت گرفته از کاهش عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی است. در صورتی که فروش و ثبت‌نام برای خرید خودروهای داخلی توسط شرکت‌های خودروسازی افزایش پیدا کند، بسرعت قیمت خودروهای داخلی هم کاهشی خواهد شد.
  •  قیمت خودروهای وارداتی نیز در بازار افزایش پیدا نکرده.خودروهای وارداتی شرکت‌ها و جانبازان هنوز توزیع نشده که اگر این امر صورت بگیرد، قیمت‌ خودروها در بازار کاهش بیشتری خواهد یافت. در حال حاضر قیمت خودروهای وارداتی مثل قبل است.
  • افزایش قیمت خودروها در بازار در حد حرف است، اگر کف نمایشگاه‌های خودرو را ببینید، متوجه می‌شوید که صحبت‌ها مبنی بر جهش قیمت انواع خودروها، در حد حرف و شایعه است و بازار خودرو عکس‌العملی نسبت به رخدادهای اخیر نظامی و سیاسی کشورمان نداشته است.
  •  اگر عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی افزایش پیدا کند، قیمت خودرو در بازار کاهش خواهد یافت و نرخ ارز هم نمی‌تواند باعث نوسان قیمت خودرو شود.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها