کد خبر: 681422
|
۱۴۰۳/۰۸/۰۶ ۱۰:۰۰:۰۳
| |

واکنش همه بازارها به حمله دیروز اسرائیل به ایران؛ قیمت طلا تا کجا پایین آمد؟

دیروز و از همان ابتدای معاملات و ساعاتی پس از مشخص‌شدن ابعاد حمله نظامی رژیم صهیونیستی، قیمت دلار و به‌دنبال آن طلا شروع به نزول کرد؛ به‌طوری‌که در ابتدای صبح قیمت هر دلار آمریکا که جمعه‌شب از مرز 69هزار تومان عبور کرده بود، به‌سرعت به محدوده 67هزار تومان بازگشت.

واکنش همه بازارها به حمله دیروز اسرائیل به ایران؛ قیمت طلا تا کجا پایین آمد؟
کد خبر: 681422
|
۱۴۰۳/۰۸/۰۶ ۱۰:۰۰:۰۳

روز گذشته همه بازارها به عملیات ناموفق رژیم صهیونیستی در ایران واکنش مثبت نشان دادند، به‌طوری‌که شاخص کل بورس تهران با یک جهش پرقدرت و قیمت طلا و ارز با نزول سنگینی مواجه شد. واکنش مثبت بازار‌ها در حالی اتفاق افتاد که پیش از این گفته می‌شد درصورت حمله نظامی رژیم صهیونیستی، بازار طلا و ارز منفجر می‌شود و بورس سقوط می‌کند.

به گزارش همشهری، این در حالی است که نزدیک به چند هفته بود اغلب بازار‌ها تحت‌تأثیر احتمال واکنش نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفته بودند. در این مدت فضای روانی سنگینی علیه بازار‌ها شکل گرفته بود و اغلب گفته می‌شد درصورت حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران قیمت طلا و ارز با صعود عجیب‌وغریبی مواجه خواهد شد و بازار سهام سقوط خواهد کرد. برخی استدلال می‌کردند که قیمت هر دلار آمریکا تا 100هزار تومان و قیمت سکه تا 80میلیون تومان پیشروی خواهد کرد. اما با پدافند موفق ایران در بازارها نیز شاهد وضعیت مثبتی بودیم.

نزول طلا و ارز

دیروز و از همان ابتدای معاملات و ساعاتی پس از مشخص‌شدن ابعاد حمله نظامی رژیم صهیونیستی، قیمت دلار و به‌دنبال آن طلا شروع به نزول کرد؛ به‌طوری‌که در ابتدای صبح قیمت هر دلار آمریکا که جمعه‌شب از مرز 69هزار تومان عبور کرده بود، به‌سرعت به محدوده 67هزار تومان بازگشت و درنهایت تا عصر دیروز به محدوده 66هزار تومان رسید. درواقع تحت‌تأثیر نزول روز گذشته، قیمت هر دلار آمریکا دست‌کم 3هزارو100تومان معادل 5/4 درصد نزول کرد.

صعود بورس

واکنش بازارها به حمله ناموفق رژیم صهیونیستی اما فقط محدود به بازار طلا و ارز نبود. بازار سهام نیز که ظرف روز‌های گذشته با نزول‌های سنگینی مواجه شده بود، روز شنبه با رشد مواجه شد و با 24هزارو371واحد افزایش 1/24درصد رشد کرد. در جریان دادوستد‌های روز گذشته ارزش معاملات خرد با رشد 40درصدی نسبت به مبادلات هفته گذشته مواجه شد و ارزش کل معاملات خرد به 2هزارو 777میلیارد تومان رسید.

دیروز همگام با آغاز نزول عرضه قیمت طلا و سکه با تمهیدات ‎بانک مرکزی و در راستای مدیریت بازار، عرضه یک‌میلیون سکه بهار آزادی در قطعات ربع، نیم و تمام توسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز ‌شد. قرار است معاملات حراج ‎سکه در مرکز مبادله ارز و طلا از این پس به‌مدت 3روز در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه انجام ‌شود. کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای ۱۸سال تمام شمسی می‌توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵قطعه سکه است.

هفته گذشته قیمت هر دلار آمریکا که بیشترتحت‌تأثیر اخبار منتشرشده تا محدوده 69هزارو 100تومان پیشروی کرد و حجم تقاضا برای خرید آن به‌شدت افزایش یافت. با این‌حال در مبادلات روز گذشته به‌دلیل عملیات ناموفق رژیم صهیونیستی اتفاق‌های دیگری رقم خورد و قیمت دلار نزولی شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها