کد خبر: 160434
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ۰۷:۱۴:۰۰
| |

نقش رسانه‌های اجتماعی چیست؟

چه چیزی باعث می‌شود نوجوانان چاقو حمل کنند؟

سال گذشته 39 کودک و نوجوان در سراسر انگلستان کشته شدند و تقریباً نیمی از این تراژدی‌ها در پایتخت اتفاق افتاده است.

چه چیزی باعث می‌شود نوجوانان چاقو حمل کنند؟
کد خبر: 160434
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ۰۷:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اگر نوجوانان بی‌گناه احساس کنند که مجبورند سلاح حمل کنند، ما یک جامعه شکست‌خورده هستیم. حمل کردن و داشتن چاقو در لندن برای نوجوانان امری عادی است. پسرها برای مقابله با گروه‌های رقیبشان در شبکه‌های اجتماعی، خودشان را مسلح می‌کنند. هنگامی که آموزش نوجوانان به این شکل متوقف می‌شود، سئوالات دشواری مطرح می‌شود. آیا می‌توان از آن جلوگیری کرد؟ چگونه حمل چاقو در میان نوجوانان عادی می‌شود؟ نقش رسانه‌های اجتماعی چیست؟

سال گذشته 39 کودک و نوجوان در سراسر انگلستان کشته شدند و تقریباً نیمی از این تراژدی‌ها در پایتخت اتفاق افتاده است. نوجوان 15 ساله‌ای پس از یک درگیری اینستاگرامی، توسط پسر هم‌سن‌وسالش با ضربات چاقو مجروح شد. «گاماری سرونکوما بارنس» که در شمال غرب لندن هدف حمله قرارگرفته بود، به دلیل خونریزی شدید در ناحیه کمر، شانه و رانش در وضعیت وخیمی قرارگرفته بود و در لحظات آخر نام قاتلش را به پرستار گفت و از هوش رفت.

این واقعیت یک پنجره را برای بازجویی باز می‌کند: در حالی که یک بحث عمومی درباره جرائم چاقو شروع می‌شود، راه‌حل مهم برای مطالعه این مشکل پیچیده نادیده گرفته شده است؛ تأثیرات پیچیده استفاده از رسانه‌های اجتماعی و فرهنگ زیرزمینی نوجوانان.

نوعی سبک تهاجمی از موسیقی رپ که به‌طور وسیع در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، استعماری از امواج رادیویی دیجیتال و تصورات نوجوانان است. در محتوای شعرها که تفسیر غم‌انگیزی از زندگی درون‌شهری دارد، واژگانی وجود دارد که در مورد شیوع خشونت و چاقو در جامعه صحبت می‌کند.

این فرهنگ از موسیقی و طرفداران پروپاقرص آن، کار را به اینجا کشانده‌اند. اینکه این موسیقی موجب افزایش تنش و خشونت می‌شود.

اما مهم نیست که ما چقدر به روندها‌ی مدرن توجه می‌کنیم، مسئله مهم این است که به ریشه مشکل توجه نداریم. مطالعه درباره این مسائل بسیار مهم است. انرژی صرف کردن برای سرزنش آن‌ها دردی را دوا نمی‌کند. ما باید تمام فشارهای مربوط به محیط را بررسی کنیم. اگر یک نوجوان احساس کند که باید چاقو با خودش حمل کند، این شکست اجتماعی ما است. موضوع تنها سبک موسیقی نیست که آن‌ها به آن گوش می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها