کد خبر: 164188
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

دستاورد پیروزی‌های اخیر دولت سوریه؛

چگونه آزادی غوطه شرقی به بهبود وضعیت دمشق کمک می‌کند؟

بازسازی زودهنگام غوطه شرقی، اقتصاد سوریه را احیا خواهد کرد و به بازگشت به شرایط پیش از جنگش کمک خواهد کرد. اولین مکان‌هایی که باید بازسازی شوند، مدارس، تسهیلات بهداشتی، ایستگاه‌‌های پلیس، نانوایی‌ها و مغازه‌ها هستند تا مردم بتوانند همه کالاهای موردنیازشان را پیدا کنند. سوریه عملیات «فولاد دمشق» را در ماه فوریه آغاز کرد و تقریباً منطقه‌ای را که از سال 2012 تحت کنترل ستیزه‌جویان قرار داشت به‌طور کامل آزاد کرد.

چگونه آزادی غوطه شرقی به بهبود وضعیت دمشق کمک می‌کند؟
کد خبر: 164188
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آتنا شهبازی- سانان دیب، کارشناس امور اقتصادی سوریه دیدگاه خود را درباره آزادی غوطه شرقی و تأثیر آن بر ساکنین جنگ‌زده این کشور بیان می‌کند. غوطه شرقی به دلیل داشتن زمین‌های کشاورزی پهناور، نیازهای غذایی پایتخت را تأمین می‌کند. تعداد زیادی از تولیدکنندگان محلی و اسباب و اثاثیه هم وجود دارد. سانان دیب به خبرگزاری اسپوتنیک گفت قیمت مواد غذایی و اثاثیه در این منطقه کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، انتظار می‌رود که قیمت مواد غذایی حداقل 20 درصد کاهش پیدا کند. علاوه بر این، این درصد همچنان افزایش خواهد یافت و این امر موجب بهبود زندگی مردم خواهد شد. به‌علاوه، شکست تروریست‌ها باعث می‌شود افرادی که زا این کشور خارج‌شده‌اند، فکر کنند بحران به‌زودی پایان خواهد یافت و این به معنی بازگشت سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت است.

این کارشناس امور اقتصادی سوریه گفت: «بازسازی غوطه شرقی موجب تسهیل تجارت در سراسر کشور خواهد شد که به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.»

اما تنها آزاد شدن از تروریسم برای ازسرگیری کسب‌وکار در سوریه کافی نیست. مزارع و کارخانه‌های ویران‌شده باید دوباره راه‌اندازی شوند. بازسازی زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها، شرایط زندگی عادی را برای مردم محلی فراهم می‌کند.

بر اساس منبعی از داخل دولت سوریه، یک تیم ویژه برای ارزیابی وضعیت کارخانه‌های تولیدی و صنایع کشاورزی شهرها و روستاهای غوطه شرقی تشکیل‌شده است. تمام منابع مالی این بازسازی به بخشی از پروژه بازسازی استراتژیک ملی اختصاص داده‌شده است.

بازسازی زودهنگام غوطه شرقی، اقتصاد سوریه را احیا خواهد کرد و به بازگشت به شرایط پیش از جنگش کمک خواهد کرد. اولین مکان‌هایی که باید بازسازی شوند، مدارس، تسهیلات بهداشتی، ایستگاه‌‌های پلیس، نانوایی‌ها و مغازه‌ها هستند تا مردم بتوانند همه کالاهای مورد نیازشان را پیدا کنند. سوریه عملیات «فولاد دمشق» را در ماه فوریه آغاز کرد و تقریباً منطقه‌ای را که از سال 2012 تحت کنترل ستیزه‌جویان قرار داشت به‌طور کامل آزاد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها