کد خبر: 165254
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۴ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

رهبر حزب کارگر انگلستان:

اقدام نظامی علیه سوریه، بحران را تشدید می‌کند

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای، از مشارکت این کشور در حمله نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا علیه سوریه به‌ شدت انتقاد و تصریح کرد که اقدام نظامی وضعیت بحرانی را تشدید می‌کند.

اقدام نظامی علیه سوریه، بحران را تشدید می‌کند
کد خبر: 165254
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۴ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کوربین دولت انگلیس را متهم به پیروی از سیاست‌های جنگ‌طلبانه واشنگتن کرد و افزود که طرح حمله نظامی علیه سوریه بایستی به تائید پارلمان برسد.


وی اظهار داشت که حتی 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا نیز گفته است که شواهد کافی برای حمله نظامی در سوریه وجود ندارد و نسبت به از دست رفتن کنترل اوضاع هشدار داد.


دفتر نخست‌وزیری انگلیس شامگاه گذشته اعلام کرد که دولت این کشور با مشارکت در حمله نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا علیه سوریه موافقت کرد.


بر اساس این بیانیه، اعضاء کابینه این کشور در باره ضرورت مهار استفاده بیشتر از سلاح شیمیایی توسط سوریه توافق و ' تأکید کردند که نخست‌وزیر انگلیس بایستی به همکاری خود با آمریکا و فرانسه به‌ عنوان هم‌پیمانان انگلیس در جهت اقدام هماهنگ بین‌المللی ادامه دهد.'


نخست‌وزیر انگلیس متعاقباً در تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تصمیم این کشور در مشارکت در حمله نظامی علیه سوریه گفت‌ و گو کرد.


در این گفت‌ و گو دو طرف توافق کردند که بازدارندگی مقابل حملات شیمیایی آتی در سوریه مساله ای حیاتی است.


ترامپ و می همچنین توافق کردند که به همکاری نزدیک برای «واکنش بین‌المللی» به آنچه استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در سوریه عنوان شد، ادامه دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها