کد خبر: 166480
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ۱۱:۱۱:۰۰
| |

احتمال تشکیل دولت فراگیر توسط حماس

روزنامه الحیات به نقل از منابع آگاه گزارش داده که در صورت عملی شدن تهدیدهای تشکیلات خودگردان فلسطین برای خروج دولت وفاق ملی از نوار غزه، حماس اقدام به تشکیل دولت فراگیر فلسطین خواهد کرد.

احتمال تشکیل دولت فراگیر توسط حماس
کد خبر: 166480
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حماس تصمیم دارد در صورت عملی شدن تهدید تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر خروج از نوارغزه، روش های مختلفی برای اداره نوارغزه را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس این خبر روزنامه الحیات به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که حماس در حال بررسی تشکیل دولت فراگیر فلسطین به مرکزیت غزه یا تشکیل دولت محلی است. در موازات این مسأله بیش از 100 عضو شورای ملی فلسطین در پیامی به «سلیم الزعنون» رئیس این شورا خواستار به تعویق افتادن زمان برگزاری نشست این شورا به زمان دیگری شده اند و تأکید کرده اند که این نشست بعد از اتحاد جریان های فلسطینی برگزار شود.

مسئولان حماس به روزنامه الحیات در رام الله گفته اند که در حال بررسی روش های مختلف برای اداره نوارغزه هستند که یکی از این روش ها تشکیل دولت فراگیر فلسطین است و در صورت تشکیل چنین دولتی کرانه باختری اشغال شده توصیف خواهد شد و تلاش خواهند کرد تا آن را آزاد کنند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر اعلام کرده بود که دو راهکار در برابر تشکیلات خودگردان فلسطین وجود دارد یا اینکه مسئولیت را به صورت کامل در نوار غزه برعهده بگیرد یا اینکه کاملا مسئولیت اداره این منطقه را برعهده حماس بگذارد. در عین حال تأکید کرده بود که ممکن است شورای ملی فلسطین تصمیم بگیرد تا شورای قانونگذاری فلسطین را که اکثریت اعضای آن را اعضای حماس تشکیل می دهند منحل کند.

در همین راستا قرار است نشست شورای ملی فلسطین برای اولین بار پس از سال 1988 در رام الله بدون حضور حماس و جهاد اسلامی برگزار شود در حالی که برخی جریان های فلسطینی مانند جبهه مردمی آزادی فلسطین که یکی از اساسی ترین بخش های سازمان آزادی بخش است تأکید کرده که در این نشست حضور پیدا نخواهد کرد زیرا فتح در تصمیم گیری برای برگزاری این نشست به صورت یکجانبه اقدام کرده است.

از سوی دیگر الحیات به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که حماس مانع حضور اعضای شورای ملی فلسطین که در غزه حضور دارند در این نشست نخواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها