کد خبر: 191892
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۳ ۰۹:۲۲:۰۰
| |

سورپرایز نامه رهبر کره شمالی برای رئیس جمهوری آمریکا؛

نامه کیم به ترامپ چه تاثیری بر دیدار رهبران دو کشور دارد؟

پیام رهبر کره شمالی می‌تواند به‌طور بالقوه مشکلی بزرگ را پیش‌بینی ‌کند. دولت ترامپ همچنان می‌گوید که مایل است کره شمالی به‌سرعت روند غیرهسته‌ای کردن را تکمیل کند. این مسئله به این معناست که پیونگ‌یانگ باید خیلی زود برنامه هسته‌ای خود را از بین ببرد. هرچند به گفته کارشناسان که این روند می‌تواند حدود 15 سال طول بکشد.

نامه کیم به ترامپ چه تاثیری بر دیدار رهبران دو کشور دارد؟
کد خبر: 191892
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۳ ۰۹:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| آتنا شهبازی- کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده نوشت. ظاهراً او چیزهایی را که ترامپ دوست دارد بشنود نمی‌گوید.

به گزارش گروه بین الملل اعتمادآنلاین به نقل از خبرگزاری وکس، به گفته یک مقام بی‌بی‌سی که روز جمعه با وال‌استریت ژورنال صحبت کرد، کیم در نامه‌اش نوشت که هنوز می‌خواهد با ترامپ دیدار کند. کیم یونگ چول، مقام ارشد کره شمالی و دست راست کیم جونگ اون روز جمعه این نامه را به رئیس‌جمهور آمریکا تحویل داد.

پس از جلسه، ترامپ اعلام کرد که در 12 ژوئن در سنگاپور با کیم دیدار می‌کند. با این حال، رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت که هنوز نامه را نخوانده است و ممکن است پس از خواندن آن با «سورپرایز بزرگی» مواجه شود.

کیم در یادداشتش نوشت که کشورش تمایلی به دادن امتیاز ندارد، اگرچه آمریکا را تهدید نکرده است.

پیام رهبر کره شمالی می‌تواند به‌طور بالقوه مشکلی بزرگ را پیش‌بینی ‌کند. دولت ترامپ همچنان می‌گوید که مایل است کره شمالی به‌سرعت روند غیرهسته‌ای کردن را تکمیل کند. این مسئله به این معناست که پیونگ‌یانگ باید خیلی زود برنامه هسته‌ای خود را از بین ببرد. هرچند یک متخصص ارشد می‌گوید که این روند می‌تواند حدود 15 سال طول بکشد.

بااین‌وجود، کره شمالی روندی مرحله‌ای می‌خواهد که هم پیونگ‌یانگ و هم واشنگتن در درازمدت از آن سود کنند. این به این معناست که در صورت به رسمیت شناختن رژیم کیم، کره شمالی اجازه بازدید از سایت‌های هسته‌ای خود را به بازرسان می‌دهد.

ممکن است این نامه شکاف خیره‌کننده بین دو طرف را تقویت کند؛ اما برخی از کارشناسان می‌خواهند که این دیدار برگزار شود، زیرا این جلسه می‌تواند نگرانی‌‌ها را برطرف کند.

جوزف یون، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در امور کره شمالی روز جمعه به خبرنگاران گفت: «ما می‌توانیم این شکاف را تضعیف کنیم و گفت‌وگویی معنادار در قبال یک قطعنامه نهایی به کار گیریم.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد آخر هفته را در کمپ دیوید، محل استراحت و ییلاقی بگذراند تا درباره دستور کار آمریکا در رابطه با نشست 12 ژوئن بحث و تبادل‌نظر کند؛ اما مطمئناً این کار را بعد از خواندن نامه کیم انجام خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها