کد خبر: 192277
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس:

راهپیمایی بازگشت تا آزادسازی قدس ادامه دارد

هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که راهپیمایی بازگشت تا آزادسازی قدس اشغالی ادامه خواهد داشت و این راهپیمایی عامل وحدت ملت فلسطین است.

راهپیمایی بازگشت تا آزادسازی قدس ادامه دارد
کد خبر: 192277
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر اینکه راهپیمایی بازگشت تا آزادسازی بیت المقدس ادامه خواهد داشت، گفت که فلسطین برغم اختلافات به عنوان یک مسئله وحدت بخش باقی خواهد ماند.

وی در اظهاراتی به مناسبت راهپیمایی بازگشت و تکریم خانواده شهدای این راهپیمایی در غزه عنوان کرد: مقاومت و راهپیمایی بازگشت عامل وحدت ملت فلسطین است؛ این در حالی است که فرهنگ عادی سازی روابط، توافقنامه ها و مذاکرات با دشمن صهیونیستی باعث تفرقه میان ملت فلسطین می شود.

هنیه تاکید کرد که هویت قدس و عربی بودن این شهر با تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستخوش تغییر نخواهد شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: راهپیمایی بازگشت و تلاش برای لغو محاصره باعث ایجاد شکاف های سیاسی و میدانی مهمی در معادلات منطقه ای شده است و راهپیمایی بازگشت ثابت کرد که ملت فلسطین قادر به ایجاد راه حل و ابتکار عمل هایی است.

هنیه تأکید کرد که این راهپیمایی‌ها باید از نظر زمانی و جغرافیایی به کرانه باختری و شهر قدس نیز منتقل شود.

وی با اشاره به پاسخ گروه‌های مقاومت فلسطین به تهاجم‌های اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: این پاسخ‌ها نشان داد که مقاومت مسلحانه با تحرکات مردمی تکامل می‌یابد.

از سوی دیگر جمیل البطش رئیس کمیته عالی راهپیمایی بازگشت و لغو محاصره غزه با بیان اینکه راهپیمایی بازگشت ادامه خواهد داشت، خواستار مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شد.

وی تاکید کرد که امام خمینی (ره) در اقدامی پسندیده آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها