کد خبر: 193549
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۵ ۱۵:۲۱:۰۰
| |

مقررات ویژه روسیه همزمان با برگزاری جام جهانی

کشور روسیه دارای فرهنگ و نظام اداری ویژه ای است و برخی قوانین حاکم بر این کشور تفاوت های فراوانی با دیگر نقاط جهان دارد که دانستن آن برای طرفداران ایرانی حاضر در روسیه خالی از لطف نیست.

مقررات ویژه روسیه همزمان با برگزاری جام جهانی
کد خبر: 193549
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۵ ۱۵:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| انجام اقداماتی که ایجاد کننده تهدید برای امنیت، زندگی، سلامت شخص و سایرین در محل برگزاری مسابقه ورزشی و یا محدوده اطراف آن باشد ممنوع است.


حضور در اجتماعات با حالت غیر طبیعی به نحوی که شدت این حالت به منزلت انسانی و ارزش های اجتماعی توهین کند، پرتاب اشیا به سمت سایر تماشاچیان، یا سایر اشخاص حاضر در محل برگزاری مسابقه ورزشی و یا محدوده آن، توهین به سایر افراد حتی با استفاده از بنر، پلاکارت، پرچم و غیره و همچنین انجام اقدامات دیگر که از بین برنده منزلت، احترام و جایگاه اجتماعی افراد بر مبنای جنسیت، قومیت، ملیت، زبان، پیدایش و یا رویکرد نسبت به ادیان باشد، ممنوع اعلام شد.


پنهان کردن صورت از جمله با استفاده از ماسک به استثنای شرایطی که به صورت ویژه و توسط برگزارکنندگان مسابقه ورزشی در نظر گرفته شده، ورود به محل برگزاری مسابقا ورزشی یا محدوده آن و همچنین مناطقی که اجازه ورود به آنها در بلیت ورودی و یا در مدرکی که به جای بلیت ورودی از آن استفاده می شود، ثبت نشده باشد همچون اماکن فنی، اماکن در نظر گرفته شده برای میهمانان ویژه، محل های در نظر گرفته شده برای نمایندگان رسانه های جمعی و غیره، حضور در پلکان ها، ایجاد مانع برای حرکت در مناطق در نظر گرفته شده برای خروج اضطراری از محل برگزاری مسابقه ورزشی رسمی از جمله در گذرگاه ها، خروجی ها و ورودی ها ممنوع خواهد بود.


نوشتن یا کشیدن نقاشی بر روی ساختمان ها، ابنیه و اماکنی که در محل برگزاری مسابقه ورزشی رسمی قرار دارند و نیز قراردادن اشیا در کنار این اماکن بدون دریافت اجازه، ورود به محل برگزاری مسابقه ورزشی رسمی با حیوانات و پرندگان، به غیر از سگ راهنما (پلیس) که پوزه بند دارد، برگزاری مراسم های اجتماعی که در دفترچه مقررات برگزاری مسابقات ورزشی رسمی در نظر گرفته نشده اند، ممنوع است.


ورود انواع اسلحه از جمله اسلحه دفاع شخصی، ابزار برنده یا سوراخ کننده و سایر ابزاری که می توانند به عنوان اسلحه، مواد منفجره، مواد سمی، مسموم کننده و مواد بو زا یا مواد رادیواکتیو استفاده شوند به استادیوم ممنوع خواهد بود.


ورود مواد و وسایل آتش زا و مواد و وسایل آتش بازی (به غیر از کبریت و فندک جیبی)، شامل موشک های صوتی، منور، بالن های گازی، ترقه و وسایلی (مواد شیمیائی)که می توانند برای تولید مواد آتش بازی و مواد دود زا، استفاده شوند به استادیوم ممنوع است.


ورود وسایل و ابزار دست سازی که از آنها می توان برای ایجاد دود یا نور استفاده کرد، ورود وسایلی که برای پرتاب و پخش مواد و وسایل مختلف در هوا استفاده می شوند مثل دستگاه های بادی پخش کاغذهای رنگی در هوا و ورود ساز های بادی برای تولید صدا (از جمله انواع شیپورها) به استثناء فلوت و بوق هواداری در استادیوم ممنوع اعلام شد.


ورود وسایل فنی مشکل آفرین برای برگزاری مسابقه ورزشی یا شرکت کنندگان همچون چراغ و یا لیزر، بیسیم، وسایل تقویت صدا، انواع نوشیدنی های الکلی، مواد مخدر و مواد سمی و توهم زا، ورود نوشیدنی در ظروف شیشه ای و یا ظروف سخت (ظروف فلزی و ...) و نیز در ظروف پلاستیکی با حجم بالای 0.5 لیتر به استادیوم غیرقانونی است.


مطالب تبلیغاتی شامل تندروی یا نژادپرستی و یا نشانه های گروه ها و سازمانهای تندرو ، حمل وسایل بزرگ و دست و پا گیر که می توانند برای سایر تماشاچیان مزاحمت ایجاد کند، انجام معاملات غیر قانونی و پخش مطالب سیاسی، دینی و نژادپرستانه از هر طریق از ممنوع خواهد بود.


بر مبنای قوانین فدراسیون روسیه بابت تخلف از مقررات در حین برگزاری مسابقات ورزشی، مسئولیت قانونی شامل جریمه به اندازه 3 هزار تا 10 هزار روبل و یا کار اجباری تا 160 ساعت با اعمال منع برای حضور در اماکن برگزاری مسابقات ورزشی رسمی از شش ماه تا سه سال و یا بیشتر در نظر گرفته شده است.


تکرار تخلف توسط تبعه کشور خارجی و یا افراد بدون تبعیت کشور خاص، 10 هزار تا 15 هزار روبل و اخراج از مرزهای روسیه و یا بازداشت تا 15 شبانه روز با اخراج اداری از مرزهای روسیه را در پی دارد.


نقض فاحش مقررات (به خطر انداختن سلامت دیگران یا توقف مسابقه) در زمان برگزاری مسابقات ورزشی توسط تابعین کشورهای خارجی و یا افراد بدون تابعیت، اگر شامل عملکرد جنایی نباشد، جریمه به میزان 10 تا 20 هزار روبل با اخراج از مرزهای روسیه و یا دستگیری تا 15 شبانه روز به همراه اخراج از مرزهای روسیه را در بر خواهد داشت.


نقض قانون فدرال روسیه مبنی بر منع استعمال دخانیات در مناطق منفک (مجزا) شده، از جمله در تمامی وسایل حمل و نقل عمومی، اماکن تغذیه عمومی(رستورانها)، اماکن در نظر گرفته شده برای ارائه خدمات سکونتی، خدمات هتلداری و ورزشی. استعمال دخانیات تا فاصله 15 متری تمامی اماکن مسقف به غیر از ملک شخصی ممنوع است.


نقض آرامش شهروندان در شب (22:00 تا 8:00) با اقدامات بر هم زننده سکوت شامل نواختن سازهای موسیقی، داد زدن، سوت زدن، استفاده از مواد آتش بازی و غیره ممکن است باعث بازداشت فرد شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها