کد خبر: 196262
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۱۵:۵۸:۰۰
| |

چین از تلفن‌های همراه و تلویزیون‌ها را به دستگاه‌های تجسس تبدیل کرده است

مقامات چینی اقدام به گسترش شبکه تجسس و جمع آوری اطلاعات خود در مناطق روستایی با استفاده از هوش مصنوعی و صفحه‌های تلویزیون‌ها و تلفن‌های همراه روستاییان کردند.

چین از تلفن‌های همراه و تلویزیون‌ها را به دستگاه‌های تجسس تبدیل کرده است
کد خبر: 196262
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۱۵:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| این پروژه از هوش مصنوعی، فناوری تشخیص چهره و اطلاعات حجیم برای کمک به کاهش نرخ جرایم در مناطق روستایی و حومه نشین که با کمبود نیروهای امنیتی روبرو هستند،‌ استفاده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به عنوان نمونه، اخیرا در روستایی به نام "جیانتای" واقع در استان "سیچوآن" در جنوب غرب چین یک اختلاف مالی میان چند روستایی در شرف تبدیل شدن به یک درگیری بود و در جریان این مناقشه یک مرد جوان اقدام به درآوردن چاقو کرد اما بلافاصله پلیس رسید و جلوی او را گرفت.

این مظنونان نمی‌دانستند که درگیری خیابانی آنها را روستاییان دیگر در داخل تلویزیون و تلفن‌های همراه خود تماشا می‌کنند چراکه مقام‌های چینی تلویزیون‌ها و موبایل‌های آنها را به دوربین‌های نظارتی که در سراسر منطقه نصب شده بودند متصل کرده بودند.

یک روستایی که کل این حادثه را در تلویزیون خانه خود تماشا می‌کرده بلافاصله آن هم به سادگی فشردن یک دکمه موضوع را به پلیس گزارش کرد.

این پرونده که چندی پیش توسط خبرگزاری شینهوا پوشش یافت یک مثال درمورد قابلیت شبکه نظارتی دسته‌جمعی جدید چین در مناطق روستایی است؛

شبکه‌ای که باعث شده هر تلویزیون و هر دستگاه تلفن همراهی تبدیل به یک دستگاه نظارت امنیتی شود و این پروژه به نام "شوئلیانگ" نام دارد به معنی "چشمان تیزبین".

این نام اشاره به یک باور چینی‌ها دارد با مضمون اینکه "توده مردم چشمان تیزبین دارند". این پروژه تحت نظارت کمیسیون مرکزی امور سیاسی و حقوقی در حزب کمونیست چین به اجرا درآمده و زیر مجموعه شبکه نظارتی گسترده چین به نام اسکاینت محسوب می‌شود.

وانگ کیانگ، یک متخصص اقدام‌های نظامی در دانشگاه دفاع ملی ارتش چین گفت: با این پروژه هر خانه‌ای می‌تواند یک پایگاه نظارتی باشد و هر روستایی می‌تواند یک ناظر باشد. این در راستای سنت حزب کمونیست چین است برای آنکه اشتیاق مردم برای تقویت امنیت روستاها را افزایش دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها