کد خبر: 223651
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

با وجود تنش‌های میان واشنگتن و مسکو؛

روسیه به دنبال کمک آمریکا برای بازسازی سوریه است

طبق یادداشتی که رویترز آن را بررسی کرده است، والری گراسینوفرئیس، رییس ستاد کل ارتش روسیه پیشنهاد بازسازی سوریه را در نامه‌ای با «جوزف دانفورد»، ژنرال نیروی دریائی و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در میان گذاشته است.

روسیه به دنبال کمک آمریکا برای بازسازی سوریه است
کد خبر: 223651
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس یادداشت یکی از مقامات ایالات‌متحده، روسیه از یک کانال ارتباطاتی دقیق محافظت‌شده با یکی از ژنرال‌های ارشد آمریکا برای بازسازی روسیه و بازگرداندن پناهجویان به کشورشان استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از رویترز، طبق یادداشتی که رویترز آن را بررسی کرده است، والری گراسینوفرئیس، رییس ستاد کل ارتش روسیه این پیشنهاد را در نامه‌ای با «جوزف دانفورد»، ژنرال نیروی دریائی و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در میان گذاشته است.

طرح روسیه، که قبلا گزارش نشده است، با استقبال کمی مواجه شد. این یادداشت می‌گوید سیاست ایالات متحده تنها حمایت از تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ داخلی 7 ساله سوریه و اقداماتی نظیر برگزاری انتخابات تحت نظارت سازمان ملل بوده است.

برخی مدعی شدند که این پیشنهاد روسیه نشان‌ می‌دهد چگونه این کشور موجی از جنگ را به نفع بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه تمام می‌کند و اکنون واشنگتن و دیگران را برای کمک به بازسازی مناطق تحت کنترل او تحت فشار می‌گذارد. به احتمال زیاد این تلاش‌ها به نفع قدرت بشار اسد است.

ایالات متحده در سال 2011 سیاستی را اتخاذ کرد که اسد باید از قدرت کناره‌گیری کند، اما پس از آنکه متوجه شد نیروهای بشار اسد تحت حمایت ایران و روسیه هستند، موقعیت اسد را تضمین کرد.

بر اساس برآورد سازمان ملل، هزینه بازسازی سوریه حداقل 250 میلیارد دلار است. بعضی از مقامات ایالات متحده معتقدند وابستگی سوریه به جامعه بین‌الملل برای بازسازی، همراه با حضور نیروهای تحت حمایت آمریکا در بخشی از سوریه، به واشنگتن این قدرت را می‌دهد که خواهان مذاکره برای پایان دادن به این جنگ 7 ساله بشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها