کد خبر: 228530
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۱۱:۱۲:۰۰
| |

بلاتکلیفی مردم برزیل در انتخابات ریاست‌جمهوری

انتخابات ریاست جمهوری برزیل در حالی قرار است 15 مهر برگزار شود که وضعیت سیاسی این کشور همچنان تحت تاثیر حضور یا عدم حضور لولا داسیلوا به عنوان نامزد انتخاباتی است و هنوز بلاتکلیفی در میان مردم این کشور برای انتخاب گزینه نهایی موج می زند.

بلاتکلیفی مردم برزیل در انتخابات ریاست‌جمهوری
کد خبر: 228530
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۱۱:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا' رئیس جمهوری پیشین برزیل که در حال گذراندن دوران محکومیت زندان به اتهام فساد مالی است، همچنان امید بسیاری از برزیلی ها برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور است.


لولا داسیلوا در حالی دو روز پیش یکصد و چهلمین روز از زندان خود را گذراند که همچنان در نظرسنجی ها از بیشترین حمایت های عمومی برای قرار گرفتن دوباره در سمت ریاست جمهوری برخوردار بوده است. در یک نظرسنجی مشخص شده که به رغم زندانی بودن وی و نامشخص بودن حضور در انتخابات به عنوان نامزد، نه تنها حمایت ها از لولا داسیلو کمتر نشده بلکه پنج درصد نیز افزایش یافته است.


فاصله حمایت عمومی از داسیلوای چپ گرا در مقایسه با حمایت ها از ' ژائیر بولسونارو' نامزد راست گرا (نفر دوم با بیشترین حمایت عمومی) در نظرسنجی اخیر حدود 20 درصد اعلام شده که این نشان از قطعی بودن پیروزی رئیس جمهوری پیشین در صورت احراز صلاحیت برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است.


لولا داسیلوا که از هفتم آوریل گذشته برای گذراندن محکومیت 12 سال حبس به اتهام فساد مالی در زندان به سر می برد همچنان روحیه خود را حفظ کرده و امیدوار است بتواند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.


خبر خوب برای حامیان لولا داسیلوا این است که وی همچنان محبوب ترین سیاستمدار این کشور است اما خبر بد زندانی بودن وی است. حامیان حزب کارگر در حالی همچنان بر تلاش ها برای صدور مجوز نامزدی لولا داسیلوا برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ادامه می دهند که شک و تردیدها در مورد چشم انداز آینده داسیلوا همچنان پابرجاست. حزب کارگر برزیل که زمانی با قدرت پا به عرصه انتخاباتی این کشور می گذاشت اکنون برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده ان کشور نگران واگذار کردن رقابت به راست افراطی است.


حزب کارگر برزیل بارها اعلام کرده که نتایج نظرسنجی ها تاکید بر این است که مردم برزیل خواستار حضور دوباره لولا داسیلوا در مسند ریاست جمهوری هستند اما به نظر می رسد دولت کنونی همچنان به دنبال دور نگه داشتن داسیلوا از عرصه سیاست برزیل است.


لولا داسیلوا پیش تر گفته بود که دولت کنونی به ریاست 'میشل تمر' با اهداف سیاسی پشت پرده اتهام فساد مالی را مطرح کرده تا او از حضور در فعالیت های سیاسی دور بماند.


'ژاسون ویرا' یک تحلیل گر سیاسی معتقد است که لولا داسیلوا یک برند در برزیل محسوب می شود و به خاطر عملکردش در راستای ایجاد رشد اقتصادی و کاهش نابرابری های اجتماعی در سال های گذشته سیاستمدار بسیار محبوبی است.


این در حالی است که نامزدهای دیگر انتخابات از دید مردم ناشناخته هستند.


برزیل در حالی در استانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد که بیشتر از آنکه اخبار بر محور رقابت ها و شعارهای انتخاباتی نامزدها متمرکز باشد، حضور یا عدم حضور لولا داسیلوا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده است. سرنوشت داسیلوا در گرو تصمیم دیوان عالی انتخاباتی برزیل است و باید دید ایا این سیاستمدار محبوب بار دیگر می تواند زمام امور را به دست بگیرد یا باید برای مدت ها از سیاست دور بماند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها