کد خبر: 232582
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۱:۵۰:۰۰
| |

آمریکا به دنبال تشکیل ائتلافی برای نظارت بر اجرای تحریم‌های کره شمالی

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که آمریکا قصد تشکیل ائتلافی چند ملیتی را دارد تا کشتی‌های سوخت رسان به کره شمالی که تحریم‌های سازمان ملل را نقض می‌کنند، رصد و تعقیب کند.

آمریکا به دنبال تشکیل ائتلافی برای نظارت بر اجرای تحریم‌های کره شمالی
کد خبر: 232582
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌ وال استریت ژورنال آمریکا، گزارش داد این ائتلاف چند ملیتی شامل، استرالیا،بریتانیا، کاناد، نیوزیلند، فرانسه، کره جنوبی و ژاپن می‌شود.

به‌ گزارش ‌اسپوتینک، طبق این گزارش کشورهایی که به این ائتلاف می‌پیوندند قرار است که کشتی‌ها و هواپیماهای خود را به منظور تعقیب آن دسته از کشتی‌های ناقض تحریم‌ها علیه کره شمالی اعزام کنند.

در ‌عین ‌حال مقر این ائتلاف قرار است کشتی آمریکایی یو اس اس بلوریج به عنوان یکی از کشتی‌های فرماندهی در ناوگان‌های دریایی هفتم آمریکا باشد.

سازمان ملل در پاسخ به آزمایشات موشکی و هسته‌ای کره شمالی تاکنون چندین بار تحریم علیه این کشور اعمال کرده است. این تحریم‌ها به طور خاص فروش نفت به کره شمالی به همراه صادرات یکسری از اقلام از این کشور نظیر منسوجات را ممنوع می‌کنند.

به نوشته گزارش مذکور این ائتلاف در راستای کمپین فشار حداکثری دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به پیونگ یانگ اعمال خواهد شد هر چند که از طرف دیگر دولت آمریکا فرایند تنش زدایی با کره شمالی را نیز حفظ خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها