کد خبر: 241562
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ۰۷:۴۲:۰۰
| |

پیروزی راست افراطی در برزیل:

جائر بولسونارو رئیس‌جمهور شد

جائر بولسونارو، نامزد راست افراطی با پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل موفق به کسب 55.1 درصد آرا شد، در حالی‌که رقیبش، فرناندو حداد از حزب چپ‌گرای کارگران (PT) موفق به کسب 44.9 درصد آرا شده بود.

جائر بولسونارو رئیس‌جمهور شد
کد خبر: 241562
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ۰۷:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| جائر بولسونارو، قانون‌گذار راست‌گرا روز یکشنبه در انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل پیروز شد. او وعده داده است که سیاست‌ را پاکیزه و دولت را کوچک‌تر کند و از میزان جرایم بکاهد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، به نقل از رویترز، این کاپیتان سابق ارتش هشدارهای بسیاری داده است که رقبای سیاسی خود را از نقشه پاک کند، او علیه زنان و اقلیت‌ها نژادی سخنان تحقیر‌آمیزی را بیان کرده است.

پس از پایان دیکتاتوری 1985-1964، بولسونارو نخستین رئیس‌جمهور برزیل خواهد بود که سابقه نظامی دارد. او احتمالا از ژنرال‌های بازنشسته به عنوان معاون رئیس‌جمهور و وزارتخانه‌های کلیدی استفاده خواهد کرد.

بولسونارو از طرفداران ترامپ است، و وعده داده است که برزیل را با اقتصادهای پیشرفته دنیا، و نه متحدین منطقه‌ای هم تراز خواهد کرد و اولویت‌های دیپلماتیک را پس از نزدیک یک دهه حکومت چپ‌گرایان تغییر خواهد داد.

جائر بولسونارو در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل موفق به کسب 55.1 درصد آرا شد، در حالی‌که رقیبش، فرناندو حداد از حزب چپ‌گرای کارگران (PT) موفق به کسب 44.9 درصد آرا شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها