کد خبر: 242250
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۰ ۱۵:۵۳:۰۰
| |

وزارت دفاع روسیه: آمریکا در حال تشکیل واحدهای نظامی از میان افراد محلی در سوریه است

سخنگوی وزارت دفاع روسیه مدعی شد، آمریکا به شکلی گسترده‌ در حال آماده سازی واحدهای نظامی از میان افراد محلی در اردوگاه رکبان در استان حمص سوریه است.

وزارت دفاع روسیه: آمریکا در حال تشکیل واحدهای نظامی از میان افراد محلی در سوریه است
کد خبر: 242250
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۰ ۱۵:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه رفتارهای غیر مسئولانه آمریکا و اشغال مناطق داخل سوریه موجب تشدید اوضاع انسانی داخل این اردوگاه شده است.

به گزارش روسیا الیوم، وی گفت: نظامیان آمریکایی در حال آماده کردن ساکنان محلی برای تشکیل واحدهای مسلح هستند. در حالی که پیشتر آمریکا این مسئله را رد می‌کرد.

این مقام روس تصریح کرد، نظامیان ترک هنوز موفق به اجرای تمامی تعهداتشان به موجب توافق‌نامه ایجاد منطقه خالی از سلاح در استان ادلب سوریه نشده‌اند. مسکو تلاش‌های آنکارا در راستای توافق را پیگیری می‌کند و طبق آن، موارد نقض آتش بس به یک چهارم طی ماه گذشته میلادی کاهش یافته است.

کوناشنکوف نسبت به تلاش‌های مداوم افراد مسلح برای نابودی آتش بس به ویژه از طریق اتهام دمشق به استفاده از تسلیحات شیمیایی هشدار داد. به گفته وی، تروریست‌های "حزب ترکستانی"، 27 اکتبر گذشته 20 کانتینر 10 لیتری حاوی ماده کلر با هدف انجام اقدامات تحریک آمیز به سوریه منتقل کردند.

وی تاکید کرد، نظامیان روس اوضاع را با دقت دنبال می‌کنند و در مناطق بازرسی روسیه در مرزهای منطقه کاهش تنش در ادلب مستقر شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها