کد خبر: 248573
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۴:۱۳:۰۰
| |

پاسخ وزیر خارجه پاکستان به فرمانده ارتش هند

وزیر امور خارجه پاکستان امروز (شنبه) در پاسخ به اظهارات فرمانده ارتش هند گفت: پاکستان کشور رفاه اسلامی است و بر پایه یک ایده تشکیل شده و اظهارات فرمانده ارتش هند نمی‌تواند ایدئولوژی ما را تغییر دهد.

پاسخ وزیر خارجه پاکستان به فرمانده ارتش هند
کد خبر: 248573
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۴:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان به اظهارات ژنرال بیپین روات، فرمانده ارتش هند که گفته بود پاکستان به یک کشور سکولارتر نیاز دارد که با هند روابط بهتری داشته باشد، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری نیشن، وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به بازگشایی گذرگاهی مرزی میان کشورش با هند آن را "اقدام خوبی" توصیف کرد که "باید به فال نیک" گرفت. او گفت: نیت پاکستان صلح در مرزهای شرقی و غربی خودش و مناسبات بهتر با همسایگانش است.

این مقام همچنین درباره تشکیل استان پنجاب جنوبی گفت محدودیت‌های قانونی وجود دارد و این مساله نیازمند اصلاحیه‌ای در قانون اساسی است. او تاکید کرد: ما مشتاق هستیم و قصد داریم تا پنجاب جنوبی یک استان مجزا شود و به آن هویت جداگانه‌ای بدهیم.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که جمعه پس از بازگشایی گذرگاه مرزی کارتاپور فرمانده ارتش هند در سخنانی سیاسی گفت پاکستان به کشوری اسلامی تبدیل شده است و اگر می‌خواهد که هند و پاکستان در کنار هم باقی بمانند باید یک کشور سکولار شود. شاه محمود قریشی به خبرنگاران گفت: پاکستان یک کشور رفاه اسلامی است و این براساس یک ایده محقق شده است و اظهارات فرماندهارتش هند نمی‌تواند ایدئولوژی ما را تغییر دهد.

گمان می‌رود این اظهارنظر واکنشی به سخنان عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان بوده باشد که چهارشنبه تاکید کرد اگر هند یک قدم بردارد، کشورش چندین قدم برمی‌دارد. در مقابل، فرمانده ارتش هند تاکید کرد پاکستان باید اقدامی جهت "محدودسازی تروریسم" انجام دهد چرا که "تداوم مذاکرات و رعب و وحشت با یکدیگر ممکن نیست."

فرمانده ارتش هند تاکید کرد: پاکستان باید به وضعیت کنونی خودش نگاهی بیندازد. آنها به کشوری اسلامی تبدیل شده‌اند. حال اگر آنها بخواهند با هند بمانند، باید یک کشور سکولار شوند. اگر آنها بخواهند کشوری سکولار همانند ما شوند، گمان می‌کنم پس از آن فرصت‌هایی ایجاد شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها