کد خبر: 253037
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۲:۰۳:۰۰
| |

الجعفری: موفقیت روند سیاسی سوریه در گروی رهایی از تروریست‌ها است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن سخنرانی در شورای امنیت تاکید کرد نباید نقش کشورهای عضو این شورا را در ایجاد بحران در سوریه با هدف خدمت به منافع و اهداف استراتژیک خود در منطقه نادیده گرفت و موفقیت‌آمیز بودن هر روند سیاسی در سوریه مستلزم همکاری با دولت این کشور است.

الجعفری: موفقیت روند سیاسی سوریه در گروی رهایی از تروریست‌ها است
کد خبر: 253037
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در شورای امنیت با بیان اینکه جامعه بین‌الملل باید سوریه را در پایان دادن به جنگ با تروریسم و نابودی بقایای گروه‌های تروریستی موجود در آن کمک کند، تصریح کرد، سوریه از هرگونه طرح‌ برای کمک به این کشور جهت خروج از بحران استقبال می‌کند و آماده مشارکت فعال در هر تلاش صادقانه با هدف دستیابی به راه‌حل سیاسی است که سوری‌ها در آن به تنهایی و بدون مداخله خارجی برای سرنوشت و آینده خود تصمیم می‌گیرند.

به نقل از النشره، الجعفری موفقیت‌آمیز بودن هرگونه روند سیاسی در سوریه را مستلزم همکاری با دولت این کشور، هماهنگی با آن، پایبندی بین‌المللی به نابودی بقایای تروریست‌ها و پایان دادن به حضور نیروهای بیگانه و نامشروع در خاک سوریه عنوان کرد.

وی گفت، کشورهای غربی ادعا می‌کنند به حاکمیت ارضی، استقلال و تمامیت ارضی سوریه پایبند هستند در حالی که علیه آن دست به حملاتی زده و به حمایت از تروریست‌ها و تشکیل گروه‌های سیاسی با هدف سنگ‌اندازی در مقابل راه‌حل سیاسی بحران ادامه می‌دهند. غرب با تحریک کشورها علیه یکدیگر در راستای خدمت به اسرائیل و همپیمانانش، نابودی مساله فلسطین و تلاش برای نشان دادن تروریست‌های بیگانه به عنوان مخالفان دولت سوریه، به دنبال برهم زدن ثبات منطقه است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد، ادامه دو رویی و نفاق سیاسی در شورای امنیت نیت‌های حقیقی کشورهایی که همه امکانات نظامی، رسانه‌ای و سیاسی خود را در طول هشت سال برای حمایت از تروریسم در سوریه و سرمایه‌گذاری برای آن به کار بسته‌اند، برملا می‌کند. سوریه مشتاقانه در انتظار تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی کنونی براساس توافقات سوری‌ها در کنفرانس سوچی است.

وی افزود، سوریه به تحقق راه‌حل سیاسی از طریق گفت‌وگوی سوری-سوری به رهبری سوریه بدون مداخله خارجی پایبند است تا مبارزه با تروریسم در همه مراحل و تحولات روند سیاسی این کشور در اولویت باشد.

الجعفری تاکید کرد: همه سوری‌ها برای مشارکت در روند سیاسی براساس اصول ملی جهت بازسازی ویرانگری‌های تروریسم دعوت شده‌اند. راه‌حل بحران سوریه تنها می‌تواند سوری بوده و از طریق روند سیاسی معتبر به دست خود سوری‌ها قابل دستیابی باشد چرا که قانون اساسی و همه مسائل مربوط به آن مساله حاکمیتی محض است که خود سوری‌ها درباره آن تصمیم می‌گیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها