کد خبر: 253654
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۳:۳۲:۰۰
| |

واکنش تازه مسکو نسبت به اقدام ترامپ در خروج نیروهای نظامی امریکا از سوریه

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیروهایش از سوریه استقبال کرد و آن را تصمیمی درست خواند.

واکنش تازه مسکو نسبت به اقدام ترامپ در خروج نیروهای نظامی امریکا از سوریه
کد خبر: 253654
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۳:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: آمریکا در جنگ با داعش مشارکت داشته است؛ در نهایت تمامی نیروهای غیرقانونی از جمله نیروهای آمریکایی از سوریه خارج می‌شوند.

نبنزیا در ادامه خاطرنشان کرد: ما قبلا بارها این چنین وعده‌هایی را شنیده بودیم و سپس خلاف آن را شنیدیم اما به نظر می‌رسد این بار این مساله حقیقت داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: تصمیم واشنگتن مبنی بر خروج نیروهایش از سوریه تصمیمی درست است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل رایزنی با واشنگتن درخصوص پرونده‌های مهم که تنها به خاطر منفعت روسیه و آمریکا نباشد بلکه هدفش منفعت جهانی برای برقراری ثبات استراتژیک، مبارزه با تروریسم و حل و فصل درگیری‌های منطقه‌ای باشد، خواستار شد.

وی تاکید کرد که مسکو خواهان این است که روابطش با آمریکا روابطی با احترام باشد.

رایزنی مقامات نظامی عراق و آمریکا درباره امنیت مرزهای عراق و سوریه

همچنین در پی اعلام خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در تماس تلفنی خود با رئیس ستاد کل ارتش عراق در مورد اوضاع امنیتی مرزهای عراق و سوریه گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع عراق، ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا به صورت تلفنی با «عثمان الغانمی» رئیس ستاد کل ارتش عراق گفتگو کرد.

ژنرال جوزف وتل با سپهبد الغانمی تماس گرفته و دو طرف در مورد اوضاع امنیتی مرزهای عراق با سوریه و روند عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه رایزنی کردند.

ژنرال وتل در این تماس اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از سوریه مطابق جدول زمانی که از قبل توسط فرماندهی مرکزی آماده شده صورت می‌گیرد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها