کد خبر: 255171
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۱۵:۰۳:۰۰
| |

دستگیری گسترده فعالان اجتماعی و رهبران سیاسی در سودان

دولت سودان دستگیری گسترده رهبران سیاسی و فعالان اجتماعی این کشور را آغاز کرد.

دستگیری گسترده فعالان اجتماعی و رهبران سیاسی در سودان
کد خبر: 255171
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۱۵:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت سودان حداقل 9 نفر از رهبران گروه‌های سیاسی و مخالف را که در اعتراضات اخیر این کشور نقش داشتند، بازداشت کرد.

این خبر را یک سازمان غیردولتی در سودان اعلام کرده و گفته شمار دستگیرشدگان که به طور عمده از میان فعالان اجتماعی و رهبران سیاسی سودان هستند، ممکن است بسیار بیشتر شود، اما سخنگوی دفتر امنیتی ملی سودان نسبت به وضعیت بازداشت‌شدگان ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

طی یک هفته گذشته سودان صحنه تظاهرات ضد دولتی علیه وضعیت اقتصادی و بیکاری در این کشور بوده و دولت از کشته شدن حداقل 19 نفر در جریان اعتراضات اخیر خبر داده‌ است هرچند سازمان عفو بین‌الملل و همچنین مخالفان دولت شمار کشته‌ها را 37 نفر اعلام کرده‌اند.

سودان از سال 2011 و پس از جداشدن نیمه جنوبی این کشور در بحران مالی شدید به‌سر می‌برد. منطقه مستقل شده از سودان که امروز کشوری تحت عنوان سودان جنوبی است حداقل سه‌چهارم منابع نفتی این منطقه را در اختیار دارد.

با این حال اعتراضات اخیر در سودان که ابتدا علیه وضعیت اقتصادی این کشور بود، خیلی زود رنگ سیاسی به خود گرفت و معترضان خواستار تغییر نظام سیاسی این کشور و کناره‌گیری عمرالبشیر، رئیس‌جمهور این کشور شدند که از سال 1989 قدرت را در دست دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها