کد خبر: 256500
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

ابراز خوش‌بینی ماکرون به سال ۲۰۱۹ در سخنرانی سال نوی میلادی؛

به خودمان باور دارم

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال نو یمیلادی در حالی که معترضان جنبش جلیقه‌زرد همچنان قصد ادامه اعتراضات را دارند، تاکید کرد: دولت فرانسه در زمینه بهبود زندگی شهروندانش می‌تواند بهتر عمل کند و این کار را هم می‌کند.

به خودمان باور دارم
کد خبر: 256500
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در این سخنرانی که 16 دقیقه طول کشید و از تلویزیون پخش شد، گفت: ما می‌توانیم بهتر عمل کنیم و باید بهتر عمل کنیم.

او که این سخنرانی را از محل کاخ الیزه انجام می‌داد از فرانسوی‌ها خواست تا این واقعیت را بپذیرند که افزایش بودجه دولتی پاسخی به مشکلات آنها نیست.

این در حالی است که بسیاری انتظار می‌کشیدند تا ببینند ماکرون در این سخنرانی بعد از شش هفته اعتراضات جلیقه‌زردها چه صحبت‌هایی را مطرح خواهد کرد. او سخنرانی خود تلاش کرد تا این بحران را تخفیف دهد و سال 2019 را با لحنی خوش‌بینانه آغاز کند.

ماکرون گفت:‌ من به خودمان باور دارم. او با تاکید بر امیدواری برای «حقیقت، منزلت و امید بیشتر» در سال 2019 گفت: بیایید دست از تضعیف خودمان برداریم و دست از باور این که فرانسه کشوری است که در آن همبستگی وجود ندارد، برداریم.

او خاطر نشان کرد:‌ ما در یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان همراه با بهترین زیر ساخت‌ها در جهان زندگی می‌کنیم در حالی که پول چندانی و تقریبا هیچ چیز برای تحصیل فرزاندنمان نمی‌پردازیم و بهترین دکترها با تقریبا پایین‌ترین هزینه‌ها در جهانی پیشرفته ما را درمان می‌کند.

رئیس جمهور فرانسه ضمن تاکید بر لزوم بهبود خدمات عمومی به ویژه در مناطق روستایی که خاستگاه آغاز تظاهرات جنبش جلیقه‌زردها بوده خاطر نشان کرد:‌ بودجه دولتی هم اکنون به میزان نصف تولید ناخالص داخلی کشور افزایش یافته است.

این در حالی است که همچنان که او مشغول این سخنرانی بود، عده‌ای از تظاهر کنندگان جلیقه زرد مجددا در پاریس و دیگر شهرهای بزرگ تظاهرات کردند تا خواهان تدابیر بیشتر در حمایت از طبقه فقیر کارگر و افزایش قدرت مردم عادی در فرایند اداره کشور شوند.

دهها تن از این معترضان هم وارد جمع ده‌ها هزار نفری توریست‌ها در خیابان مشهور شانزلیزه پاریس شدند که چند وقت پیش صحنه تظاهرات خشونت آمیز و درگیری معترضان با پلیس بود. در شهر وردو در جنوب غرب فرانسه هم ده‌ها معترض جلیقه‌زرد یک پل مهم را اشغال کردند.

با این حال معترضان در این شهر همچون شهر پاریس هنگام فرارسیدن شب اعتراضات را کنار گذاشته و به جشن‌ها پیوستند. آنها وعده دادند که اعتراضات را در سال 2019 نیز ادامه خواهند داد. حدود 150 هزار نیروی امنیتی برای حفظ آرامش در فرانسه مستقر شدند.

ماکرون از عناصر رادیکال شامل راست‌ها و چپ‌های افراطی در میان جلیقه‌زردها و حامیانشان انتقاد کرده و گفت: برخی از آنهایی که مدعی صحبت به نام مردم هستند، صرفا به عنوان بلندگوهای جمعیتی مملو از نفرت عمل می‌کنند. نظم در جمهوری ما بدون هیچ گونه ملایمت و نرمی نشان دادن تضمین خواهد شد.

او همچنین گفت در اعتراضات «نیروهای امنیتی، قانون‌گذاران، خبرنگاران، یهودی‌ها، خارجی‌ها، همجنس‌بازها» هدف حملات لفظی و فیزیکی قرار می‌گیرند. ماکرون متعهد شد که از دستورکار اصلاحاتش دور نخواهد شد. با این حال این دستورکار او به دلیل افزایش مالیات سوخت مورد انتقاد قرار گرفته است. او از جمله اولویت‌هایش برای سال 2019 را کوچک کردن بخش دولتی و کاهش بیکاری و اصلاح نظام مستمری‌ها اعلام کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها