کد خبر: 257104
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۱۷:۵۵:۰۰
| |

ورود پارلمان انگلیس به پرونده بازداشت فعالان زن عربستانی

یک هیأت بریتانیایی مستقل طی نامه ای به شاهزاده محمد بن نواف بن عبدالعزیز از وی خواست تا به این هیئت اجازه سفر به عربستان و مطلع شدن از اوضاع این بازداشت شدگان داده شود.

ورود پارلمان انگلیس به پرونده بازداشت فعالان زن عربستانی
کد خبر: 257104
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۱۷:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| هیئت مستقلی در بریتانیا به دنبال تحقیق در رابطه با بازداشت زنان عربستان ومطلع شدن از اوضاع آنها است.


به گزارش اعتمادآنلاین ، این هیئت بریتانیایی مستقل طی نامه‌ای به شاهزاده محمد بن نواف بن عبدالعزیز از وی خواست تا به این هیئت اجازه سفر به عربستان و مطلع شدن از اوضاع این بازداشت شدگان داده شود.


کریسبین بلانت نماینده پارلمان انگلیس ورئیس این هیئت در این رابطه اعلام کرد دفتر وکالت " ای تی ان" به نمایندگی از یک شهروند عربستانی که نامش محفوظ است به وی وکالت داده است تا هیئتی را برای بررسی شرایط زنان بازداشت شده عربستانی تشکیل دهد.


وی افزود این هیئت که توسط نمایندگان پارلمان بریتانیا تشکیل شده است، تحقیقات مستقلی را در رابطه با شرایط نگهداری ورفتار با زنان بازداشت شده عربستانی ونیز شرایط جسمی آنها انجام داده ودر این راستا خواهان ملاقات با زنانی است که نامشان در گزارش هیومن رایتس واچ ذکر شده که به شکل ویژه باید به لجین الهذلول، عزیزه الیوس وسمر بدوی اشاره کرد.


به گفته این نماینده پارلمان هیئت مستقل مسئله شکنجه وتعرض جنسی به بازداشت شدگان وتهدید فعالان بازداشت شده به تجاوز ونیز ضرب و شتم و تهدیدشان به اعدام را هم بررسی خواهد خواهد کرد.


این هیئت تاکید کرد هنوز هیچ پاسخی از سفارت عربستان در لندن به درخواست آنها که در آن تاکید شده است باید تا نهم ماه جاری میلادی (هفته آینده) این برنامه تدارک دیده شود، داده نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها