کد خبر: 257441
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۰۹:۲۸:۰۰
| |

تجهیز دو فرودگاه بزرگ لندن به تسلیحات ضدپهپاد

پس از اختلال و تعطیلی طولانی در فرودگاه گتویک لندن به علت پرواز پهپادهای مزاحم، این فرودگاه‌ و دیگر ابرفرودگاه پایتخت بریتانیا یعنی هیترو تجهیزات ضدپهپادی خریداری کردند. این تجهیزات قادر به ردیابی و ایجاد اختلال میان پهپادها و هدایتگر آنها در روی زمین است.

تجهیز دو فرودگاه بزرگ لندن به تسلیحات ضدپهپاد
کد خبر: 257441
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۰۹:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| در روزهای پایانی سال گذشته میلادی، حدود یک هزار پرواز از فرودگاه گتویک در منطقه ساسکس (حومه لندن) به علت پرواز پهپادها لغو شد و هزاران مسافر در این فرودگاه سرگردان شدند.

اکنون مقام‌های این فرودگاه می‌گویند 5 میلیون پوند برای خریداری تجهیزات پدافندی ضدپهپادی هزینه کرده‌اند.

در جریان واقعه ماه گذشته که بین روزهای 19 تا 21 دسامبر و حدود 36 ساعت روی داد بیش از 140 هزار مسافر سرگردان شدند. بسیاری از آنها برای تعطیلات کریسمس و پایان سال 2018 عازم سفر بودند.

در جریان آن بحران، حتی ارتش وارد عمل شد تا با ساقط کردن پهپادها امنیت آسمان فرودگاه گتویک را تامین کند. یگان‌های ارتش تا روز چهارشنبه گذشته در این فرودگاه مستقر بودند.

وزارت دفاع انگلیس سال گذشته اعلام کرده بود که سفارش خرید سپر دفاع پهپادی که گفته می‌شود توسط شرکت اسرائیلی رافائل ساخته شده را داده است.

این سیستم که گفته شده از چهار رادار مختلف بهره می‌برد، قادر است تا چندین مایل سپری 360 درجه برابر نفوذ پهپادها ایجاد کند.

با وجود این، وزارت دفاع انگلیس هنوز دریافت و یا نصب دائمی این سپر دفاعی جدید در فرودگاه گتویک را تایید نکرده است.

هیچ کدام از فرودگاه‌های گتویک و هیترو از جزئیات سیستم پدافندی جدید خود گزارشی منتشر نکرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها