کد خبر: 258407
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۵:۱۰:۰۰
| |

انصارالله:

به نتایج نشست سوئد پایبند هستیم

وزیر خارجه دولت انصارالله یمن تاکید کرد که جنبش انصارالله به اجرای نتایج حاصل از مذاکرات استکهلم سوئد که ماه گذشته میلادی با نظارت سازمان ملل برگزار شد، پایبند است.

به نتایج نشست سوئد پایبند هستیم
کد خبر: 258407
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۵:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «هشام شرف»، وزیر خارجه دولت انصارالله یمن با مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن که برای دیدار با مقامات انصارالله به صنعاء سفر کرده است، دیدار کرد.

این مقام انصارالله در این دیدار دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن را به «عدم پایبندی به نتایج مذاکرات سوئد و تسخیر رسانه‌های خود و کشورهای حامی دولت مستعفی برای انتشار اخبار دروغِ مغایر با واقعیت» متهم کرد.

هشام شرف تصریح کرد: ائتلاف عربی و هم‌پیمانان آن به دنبال ناکام گذاشتن اجرای نتایج رایزنی‌های سوئد و دور زدن خروجی‌های این نشست هستند و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه، تجاری و فرآورده‌های نفتی را نمی‌دهند و سر راه ارسال کمک‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به درد و رنج بسیار مردم کشورش به دلیل تداوم بستن بدون توجیه فرودگاه بین‌المللی صنعاء اشاره کرد.

شرف از سازمان ملل و فرستاده ویژه این سازمان ملل به یمن خواست تا بر دولت هادی برای تعامل مثبت با اعتمادسازی‌هایی که در جریان رایزنی‌های صلح صورت می‌گیرد، إعمال فشار کنند.

هیئت انصارالله تاکید کرده است، باید در چارچوب کلی مذاکرات قبل از رفتن به دور جدید رایزنی‌ها موافقت اولیه‌ای وجود داشته باشد.

گریفیث نیز بر پایبندی انصارالله به توافق استکهم گفت و بر لزوم تکمیل استقرار مجدد نیروها در الحدیده تاکید کرد.

وی درباره اختلاف بر سر هویت نیروهای امنیت محلی که مسؤولیت حفظ امنیت در الحدیده را برعهده خواهند گرفت، گفت: توافق الحدیده در زمینه نیروهای محلی مشخص است و مساله در سوئد مشخص شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها