کد خبر: 260486
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۰:۳۴:۰۰
| |

هشدار «می» درباره عواقب جدی مخالفت با برگزیت

کمتر از 48 ساعت مانده به رأی‌گیری سرنوشت‌ساز پارلمان انگلیس درباره توافقنامه پیشنهادی دولت «ترزا می» برای خروج از اتحادیه اروپا، نخست‌‌وزیر این کشور درباره عواقب فاجعه‌بار مخالفت با این توافق هشدار داد.

هشدار «می» درباره عواقب جدی مخالفت با برگزیت
کد خبر: 260486
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۰:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «می» در یادداشتی برای نشریه «ساندی‌اکسپرس» عنوان کرد که مخالفت نمایندگان با توافقنامه یادشده به توقف برگزیت منجر می‌شود و اعتماد افکارعمومی به سیاست را در طولانی‌مدت از بین خواهد برد.


نخست‌‌وزیر انگلیس با تکرار اینکه توافقنامه به‌‌دست‌آمده با اتحادیه اروپا به رأی مردم احترام می‌گذارد، تصریح کرد که اینک نوبت پارلمان است تا به وعده خود در برابر مردم عمل کند.


نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌های صورت‌گرفته توسط «ساندی‌اکسپرس» نشان می‌دهد که توافقنامه پیشنهادی دولت «می» علاوه بر نمایندگان مجلس، در افکار عمومی نیز طرفداران زیادی ندارد.


این نظرسنجی حاکی است که 44 درصد مردم انگلیس در مقابل 29 درصد دیگر ترجیح می‌دهند که انگلیس بدون توافق یادشده از اتحادیه اروپا خارج شود.


درعین‌حال نمایندگان مجلس هفته گذشته با تصویب دو لایحه کلیدی، دولت را تحت‌ فشار قرار داده‌اند تا درصورتی‌که توافقنامه دولت رأی نیاورد، این کشور بدون دست‌یابی به یک توافق از اتحادیه اروپا خارج نشود.

نخست‌‌وزیر انگلیس در ادامه یادداشت خود در ساندی‌اکسپرس نوشته است: روز سه‌شنبه نمایندگان مجلس درباره توافقی رأی‌گیری خواهند کرد که به رأی شما در همه‌پرسی دو سال پیش احترام می‌گذارد.


وی افزود: «این مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تصمیم یک نماینده در این نسل است که بایستی درباره آنچه اهمیت دارد تصمیم‌گیری کند».


«می» خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را نقطه عطفی در تاریخ این کشور خواند و تصریح کرد که برگزیت، نقل مناظره سیاسی نیست که برای برخورداری از اندیشه‌های پاک‌تر هدیه بدهند.


وی هشدار داد: چنانچه پارلمان برخلاف منافع ملی به توافقنامه برگزیت رأی موافق ندهد، با خطر خروج از اتحادیه اروپا بدون دست‌یابی به یک توافق در کنار ابهامات ناشی از آن در حوزه مشاغل و امنیت مواجه خواهیم بود.


«می» عنوان کرد که برخی از رأی‌دهندگان برای اولین بار به سیاست اعتماد کرده و در همه‌پرسی دو سال پیش به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند. وی افزود: «اینک ما نمی‌توانیم خواست شما را نادیده بگیریم. چنین کاری فاجعه‌بار خواهد بود و دمکراسی را نقض خواهد کرد.»


نخست‌‌وزیر انگلیس یادداشت خود را با این جمله به پایان برد: «پیام من به نمایندگان مجلس این است که اکنون زمان آن رسیده تا آن‌ چنان‌که به نفع کشور است، عمل کنند.»

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها