کد خبر: 264392
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۴ ۱۱:۳۳:۰۰
| |

گزارش تحلیلی اعتمادآنلاین از آخرین ماجراجویی رژیم صهیونیستی در سوریه؛

اهداف اسرائیل از ادامه بحران‌آفرینی در سوریه چیست؟

بازی رولت روسی اسرائیل در سوریه چه زمان به چکاندن ماشه جنگ در منطقه خاورمیانه منتهی می‌شود؟ این پرسش و چندین پرسش دیگر مدت‌ها است که ذهن تحلیلگران منطقه خاورمیانه را به خود مشغول داشته و با هر تهاجم جدیدی که علیه سوریه انجام می‌شود، این ابهامات و پرسش‌ها بیشتر هم می‌شوند.

اهداف اسرائیل از ادامه بحران‌آفرینی در سوریه چیست؟
کد خبر: 264392
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۴ ۱۱:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود آنکه تقریبا همه تحلیلگران در رابطه با طرف‌های درگیر سوریه در این تنش اتفاق نظر دارند اما اختلافات زیادی در رابطه با هدف‌های پیگیری آن به شکل منقطع یا چرایی عدم ورود به جنگ فراگیر بین طرف‌های آن وجود دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین ؛ این در حالی است که برخی از تحلیلگران عرب تجاوزهای اسرائیل به خاک سوریه را جنگ فرسایشی تل آویو علیه محور مقاومت توصیف کردند.


روزنامه فلسطینی القدس در تحلیلی در این رابطه نوشت: اسرائیل با این اقدامات خود به دنبال آن است که به نوعی وانمود کند، عقب نشینی آمریکا از سوریه تاثیری بر راهبردهایش در قبال رخدادهای سوریه نداشته وهمچنان به همان رویکرد سابق خود ادامه خواهد داد.


این در حالی است که روزنامه العرب چاپ لندن در تحلیلی در این رابطه معتقد است سوریه در حال حاضر شاهد معادلات جدیدی است که با آنچه که در سابق وجود داشت اختلاف فاحشی داشته و همین امر باعث می‌شود تا همه سناریوها برای این منطقه محتمل باقی مانده و در زمره آن احتمال وقوع جنگی فراگیر هم قوت بیشتری بگیرد.


روزنامه السبیل اردن نیز با اشاره به درگیری‌های صورت گرفته معتقد است تل‌آویو با این اقدامات خود که بر خلاف گذشته علنا آن را هم به عهده می گیرد به دنبال آن است تا اعلام کند در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نمی‌خواهد حزب‌الله دیگری در منطقه حد فاصل مرز جولان تا حومه دمشق شکل گیرد.


الرای الیوم لندن هم در تحلیل خود مسئله نقش روسیه در به وجود آمدن جنگ فرسایشی در سوریه را مورد بررسی قرار داده و تحلیلگر این روزنامه اینترنتی تاکید دارد، در ظاهر توافقی بر سر اعطای چراغ سبز به اسرائیل جهت ضربه زدن به ساختار ضد اسرائیلی در سوریه صورت گرفته است.


این در حالی است که ناصر قندیل در روزنامه البناء لبنان تاکید دارد نه تنها توافقی در بین نیست بلکه حتی این حملات می تواند در آینده نزدیک موجب واکنش شدید روسیه نسبت به این اقدامات شود.


شبکه 20 تلویزیون اسرائیل هم از پایان صبر روس ها در مقابل حملات صورت گرفته در سوریه خبر داد.


در مقابل شبکه ماهواره ای کان اسرائیل تلویحا به مسئله نگرانی آمریکا از تبعات این تجاوزات اشاره کرد و خبر داد: ژنرال سانتکوم از فرماندهان ارتش نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه با سفر به فلسطین اشغالی مسئله تهاجم‌های اخیر اسرائیل به سوریه را با مسئولین این رژیم مورد بحث و بررسی قرار داد.


در سایه حضور اکثر بازیگران بزرگ منطقه در صحنه سوریه، بیکارترین طرف دولت سوریه است که گرچه تهدید به هدف قرار دادن فرودگاه تل آویو در مقابل حمله به فرودگاه دمشق کرده اما هنوز هیچ طرفی حتی نتانیاهو آن را باور نکرده است مگر آنکه خلاف آن را در دور بعدی درگیری ثابت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها