کد خبر: 264770
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۵:۱۹:۰۰
| |

ادامه بن‌بست در مذاکرات بازگشایی کامل دولت فدرال آمریکا

دو طرحی که هر کدام به صورت جداگانه از سوی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در کنگره آمریکا به منظور خارج کردن دولت آمریکا از تعطیلی ارائه شدند، در کسب آرای لازم ناکام ماندند.

ادامه بن‌بست در مذاکرات بازگشایی کامل دولت فدرال آمریکا
کد خبر: 264770
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۵:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| جمهوری‌خواهان که اکثریت را در مجلس سنای آمریکا دارند، نتوانستند لایحه پیشنهادی دونالد ترامپ برای بازگشایی دولت را به تصویب برسانند. همزمان طرح دموکرات‌ها برای بازگشایی موقت دولت هم به جایی نرسید. بدین ترتیب صدها هزار کارمند دولت امروز جمعه دومین پرداختی ماه ژانویه خود را دریافت نخواهند کرد.

قرار بود هر دو جناح جمهوری‌خواه و دموکرات طرح‌های پیشنهادی خود برای تخصیص بودجه بخش‌های تعطیل مانده از دولت فدرال را در صحن علنی به رای بگذارند اما تقریبا همه کارشناسان شکست هر دو طرح را پیش‌بینی کرده بودند؛ چرا که برای تصویب لوایح بودجه در مجلس سنا دست کم 60 رای موافق لازم است و هیچ کدام از دو جناح جمهوری‌خواه با 53 سناتور و دموکرات با 47 سناتور نتوانسته بودند پیش از رای‌گیری موافقان کافی را به اردوی خود جذب کنند.

بدین ترتیب تعطیلی تاریخی دولت فدرال آمریکا همچنان ادامه خواهد یافت و حدود 800 هزار کارمند دولت برای دومین بار از دریافت حقوق خود محروم خواهند ماند.

لایحه‌ای که جمهوری‌خواهان ارائه کردند شامل بودجه درخواستی دونالد ترامپ برای احداث دیوار مکزیک بود اما همزمان به صدها هزار مهاجری که در کودکی به همراه پدر و مادرشان به طور غیرقانونی به آمریکا آورده شده بودند فرصت می‌داد سه سال دیگر از مزایای اجتماعی چون مجوز کار و تحصیل استفاده کنند.

دموکرات‌ها که گفته‌اند حاضر نیستند حتی یک دلار برای احداث دیوار در مرز مکزیک تخصیص دهند با "ناچیز" خواندن امتیازهای این لایحه گفته بودند در حقیقت ترامپ امتیازاتی را پیشنهاد داده که خود او طی دو سال گذشته با لغو احکام باراک اوباما از این گروه مهاجران بدون مدرک سلب کرده بود.

در مقابل، دموکرات‌ها در طرح پیشنهادی خود خواسته بودند که با تخصیص بودجه‌ای در حد دو هفته برای بخش‌های تعطیل شده دولت، ترامپ را وادار کنند که مذاکره سر بودجه 5 میلیارد و 700 میلیون دلاری خود را جدا از لوایح بودجه به بحث بگذارد و به قول آنها از تعطیل کردن دولت به عنوان "گروگان برای به کرسی گذاشتن خواسته‌هایش" استفاده نکند.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان موکدا گفته تا وقتی ترامپ به بازگشایی دولت تن ندهد حاضر به هیچ مذاکره و مصالحه‌ای نیست. او به خبرنگاران گفت بنا دارد به رئیس‌جمهور آمریکا نشان دهد که «نباید تعطیل کردن دولت را برای گرفتن هر امتیازی از کنگره رویه کند».

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها