کد خبر: 266331
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۲:۳۰:۲۶
| |

عفو بین‌الملل:

نقش موثر شرکت‌های بزرگ گردشگری در توسعه شهرک‌های اسرائیلی

عفو بین‌الملل شرکت‌های بزرگ گردشگری ویژه رزرو اینترنتی هتل را به توسعه فعالیت‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی‌ و کسب سود از جرائم جنگی متهم کرد.

نقش موثر شرکت‌های بزرگ گردشگری در توسعه شهرک‌های اسرائیلی
کد خبر: 266331
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۲:۳۰:۲۶

اعتمادآنلاین| این سازمان در گزارش جدیدی با عنوان «مقصد.. اراضی اشغالی» که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، شرکت‌هایی همانند ایر. بی.ان. بی،بوکینگ.کام، اکسپدیا و تریپ ادوایزر را متهم کرد که با آغاز اجرای طرح‌هایی با اسرائیلی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی به شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینی دامن زده و از «جرایم جنگی» درآمد کسب می‌کنند.

عفو بین‌الملل در این گزارش اعلام کرد: این شرکت‌ها با پیشنهاد صدها اتاق و فعالیت‌های مختلف در داخل شهرک‌های اسرائیلی ساخته شده در اراضی اشغالی فلسطینی از جمله قدس شرقی، از اقدامات ناقض حقوق بشر اسرائیل علیه فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند.

همچنین عفو بین‌الملل افزود: در مورد اینکه این شرکت‌ها چگونه در اینترنت، گردشگری در شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل را تبلیغ کرده و به ادامه و توسعه حضور اسرائیل کمک می‌کنند، اطمینان یافته است.

این سازمان در ادامه تاکید کرد: اقدام اسرائیل در اسکان شهروندان اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطین به منزله نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر و نیز جنایت جنگی است، با این حال این چهار شرکت به همکاری خود با شهرک‌ها ادامه می‌دهند و از این شرایط غیرقانونی سود به دست می‌آورند.

از جمله شهرک‌هایی که نام آنها در گزارش عفو بین‌الملل آمده شهرک کفار ادومیم است که یک منطقه توریستی رو به توسعه واقع در دو کیلومتری روستای الخان الاحمر فلسطین در منطقه البدو است، پس چراغ سبز دادگاه عالی اسرائیل، این روستا در آستانه تخریب کامل به دست سربازان اسرائیلی است.

توسعه شهرک کفار ادومیم و شهرک‌های اطراف آن یکی از عوامل اصلی تشویق‌کننده نقض حقوق بشر علیه ساکنان منطقه البدو است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها