کد خبر: 267685
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۰:۲۲:۲۹
| |

پیشنهاد جدید سازمان ملل درباره عقب‌نشینی نیروها از الحدیده

رئیس در حال کناره‌گیری تیم ناظران سازمان ملل در یمن در نشست‌اش با هیات دولت مستعفی و انصارالله پیشنهادی را درباره استقرار مجدد و عقب‌نشینی نیروها از شهر و بندر الحدیده یمن ارائه کرد که طرف‌های یمنی باید امروز درباره این طرح نظرشان را بدهند.

پیشنهاد جدید سازمان ملل درباره عقب‌نشینی نیروها از الحدیده
کد خبر: 267685
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۰:۲۲:۲۹

اعتمادآنلاین| پاتریک کامرت، رئیس در حال کناره‌گیری تیم ناظران سازمان ملل در یمن نشستی را روی عرشه کشتی در مقابل بندر الحدیده با نمایندگان دولت مستعفی یمن و انصارالله برای تثبیت آتش‌بس در الحدیده برگزار کرد.

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات امروز (دوشنبه) ادامه می‌یابد و نشست روز یکشنبه دوستانه و سازنده بوده است.

نشست روز یکشنبه که هم صبح و هم بعد از ظهر برگزار شد، سومین نشست کمیته استقرار مجدد و عقب‌نشینی از شهر الحدیده و بندر آن بود و کامرت پیشنهادی را درباره اجرای آتش‌بس الحدیده ارائه کرد. قرار است طرف‌های یمنی امروز نظرشان را درباره این پیشنهاد ارائه کنند.

نشست‌های این کمیته طی هفته‌های گذشته به دلیل مشکلاتی که کمیته با آن مواجه شده بود و امتناع انصارالله از مشارکت در نشست‌ها در مناطق تحت سیطره دولت مستعفی یمن در الدریهمی واقع در جنوب الحدیده متوقف شده بود.

کامرت در سمت رئیس تیم ناظران سازمان ملل به فعالیت خود تا زمان رسیدن مایکل لولیسگارد ژنرال پیشین دانمارکی که سازمان ملل او را به جای کامرت تعیین کرده، ادامه می‌دهد.

کامرت در نشست روز یکشنبه به دو طرف هشدار داد که توافق آتش‌بس در الحدیده همچنان شکننده است و باید دو طرف به فرماندهان خود در میدان جنگ دستور بدهند که مانع نقض آتش‌بس و به خطر انداختن توافق استکهلم نشوند.

در این نشست دو طرف بر پایبندی‌شان به اجرای توافق استکهلم تأکید و توافق کردند که راهکاری را ارائه کنند که به امدادرسانان اجازه ورود به انبارهای غذای وابسته به «کارخانه‌های تولید آرد دریای سرخ» در الحدیده را بدهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها