کد خبر: 267945
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

ایران از منظر رسانه‌های عربی/ پنجم فوریه (۱۶ بهمن)؛

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟

روزنامه‌های عربی امروز سه‌شنبه «5 فوریه 2019» (16 بهمن 1397) بخش‌هایی از صفحات و مطالب خود را به رخدادهای ایران اختصاص دادند و در تحلیل‌ها و یادداشت‌های خود نیز به استناد به مسایل ایران یا تاثیر‌گذاری آنها بر رخدادهای منطقه پرداختند.

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟
کد خبر: 267945
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه الرای کویت در گزارش تحلیلی خود در رابطه با تشکیل کابینه لبنان، تاکید کرد با نگاهی به کابینه می توان به توصیف زودهنگام ژنرال قاسم سلیمانی که بعد از اعلام نتایج انتخابات آن پیش‌بینی کرد کابینه مقاومت در لبنان شکل بگیرد، رسید.


روزنامه لبنانی الاخبار هم در صفحات داخلی خود در حاشیه پرداختن به رای اعتماد «سعید نمکی» وزیر جدید بهداشت ایران، خبر داد ایران به دنبال صدور دارو به کشورهای منطقه است.


این روزنامه به نقل از سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در مجلس به خوانندگان خود خبر داد ایران هم‌اکنون 95 درصد از داروهای موردنیاز خود را در داخل تولید می‌کند.


روزنامه الدیار دیگر روزنامه لبنانی هم اظهارات رئیس قوه قضائیه را در رابطه با رد شرایط اهانت‌بار اروپا برای اجرایی کردن سازوکار مالی خود منعکس کرده است.


این روزنامه همچنین به سخنان سیدحسن نصرالله در رابطه با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرده و به نقل از وی پیروزی انقلاب اسلامی را حادثه‌ای می‌داند که روند تاریخ را تغییر داده و تاثیر مستقیم خود را بر سرنوشت فلسطین ومقاومت و کل منطقه داشته است.


روزنامه لبنانی البناء هم در مقاله‌ای به قلم «دکتر امین حطیط» پژوهشگر و متخصص امنیتی و نظامی این کشور، اسرار و دلایل قدرت انقلاب اسلامی را بعد از گذشت چهل سال از تاریخ وقوع آن به کنکاش نشسته است.


این روزنامه همچنین از سفر امروز ولید المعلم وزیر خارجه سوریه به تهران به همراه فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه به ایران وملاقات با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران خبر می دهد.


روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط هم از تیتر ایران مشروط کردن سازوکار اروپایی به (FATF) و مذاکرات موشکی استفاده کرده و در گزارشی تحلیلی از بغداد، سخن ترامپ در مورد زیر نظر گرفتن ایران از پایگاه عین‌الاسد را عاملی برای آشوب بیشتر در صحنه سیاسی عراق دانست.


این در حالی است که روزنامه الکترونیکی الرای الیوم به نقل از «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه خبر می‌دهد سخنان ترامپ را نباید چندان جدی گرفت چون آمریکایی‌ها نمی‌توانند ایران را داخل عراق تحت نظر بگیرند.


این روزنامه به نقل از وزیر امور خارجه ایران هم تاکید می‌کند، تهران برای تجارت با جهان منتظر اروپایی‌ها نخواهد نشست وهمکاری خود را با کشورهایی همچون ترکیه، چین، روسیه وعراق ادامه می دهد.


روزنامه البعث سوریه هم هدف از سفر وزیر خارجه این کشور به تهران را مشاوره و هماهنگی ولید المعلم با همتای ایرانی خود محمدجواد ظریف اعلام کرد.


روزنامه القدس العربی هم در گزارشی از ارسال پیام‌های روسی ـ ایرانی به آنکارا وهشدارهای این دو کشور نسبت به افزایش تنش در استان ادلب سوریه سخن گفت.


در حالی‌که از عراق هم خبر داد سخنان ترامپ واکنش‌ها و اظهار‌نظرهای متفاوت و متضادی را بین قطب‌های مختلف سیاست این کشور به وجود آورده است.


در این حال در یادداشتی به قلم «امیر المفرجی» اختلاف نظر غرب در رابطه با آنچه نویسنده آن را حضور ایران در عراق توصیف کرده، یک خطر بزرگ دانست.


به زعم این نویسنده، اختلاف نظر گسترده در اهداف و منافع کشورهای اروپایی، آمریکا وروسیه، به شکافی تبدیل شده است که زمینه توسعه حضور ایران در عراق وبقیه مناطق خاورمیانه را فراهم کرده است.


روزنامه عراقی الزمان هم در گزارشی به ناخرسندی جریان‌های سیاسی عراق از قصد ترامپ برای ابقای نظامیان خود در عراق وبه ویژه سخنان وی در مورد زیر نظر قرار ایران از طریق خاک عراق پرداخته است.


روزنامه الیوم السابع هم گزارش شبکه تلویزیونی روسیه الیوم در مورد توانمندی‌های نظامی ایران را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای خوانندگان وبگاه خود باز نشر داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها