کد خبر: 268248
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۰۸:۲۴:۰۰
| |

رئیس جمهوری افغانستان:

توافقات صلح با آمریکا بدون حضور دولت کابل نهایی نمی‌شود

دولت اشرف‌غنی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد: هیچ توافق صلحی میان طالبان و آمریکا بدون حضور دولت کابل به عنوان تصمیم گیرنده، نهایی نمی‌شود.

توافقات صلح با آمریکا بدون حضور دولت کابل نهایی نمی‌شود
کد خبر: 268248
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۰۸:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت اشرف‌غنی در گفت‌وگوی صلح بین مذاکره کنندگان طالبان و فرستادگان آمریکا برای پایان 17 سال نبرد در افغانستان به حاشیه رانده شده و طالبان دولت کابل را دست نشانده و بازیچه دولت آمریکا می‌دانند.

اشرف‌غنی در جریان مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری طلوع در حالی اعلام کرد که توافق صلح بدون آنکه کابل تصمیم گیرنده باشد، به دست نمی‌آید که سیاستمداران اپوزیسیون افغان شامل حامد کرزای، رئیس جمهوری سابق افغانستان در مسکو با نمایندگانی از طالبان دیدار داشت.

رئیس جمهوری افغانستان گفت: نهایت هرگونه توافق صلحی این است که دولت افغانستان تصمیم گیرنده خواهد بود. هیچ قدرتی در افغانستان نمی‌تواند دولت را از هم فرو بپاشد. آماده ایستادگی و دفاع از کشورمان هستیم. هیچ‌کس نمی‌تواند ما را به حاشیه براند.

اشرف‌غنی همچنین گفت: طالبان می‌گویند که آنها آماده قطع روابط با القاعده و داعش هستند و این یک تحول خوب است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی سالانه خود به مذاکرات صلح افغانستان اشاره و آن را سازنده توصیف کرده و گفته که واشنگتن می‌تواند تعداد نیروهایش در افغانستان را کم کند و بر اقدامات مقابله با تروریسم تمرکز داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها