کد خبر: 269549
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۰۶:۵۷:۰۰
| |

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن:

انقلاب 11 فوریه تجلی اراده مردم علیه استبداد است

«محمدعلی حوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن دوشنبه شب در بیانیه‌ای به مناسبت انقلاب 11 فوریه 2011 عنوان کرد: این انقلاب تجلی اراده مردم یمن برای آزادسازی کشورشان از ظلم و استبداد است.

انقلاب 11 فوریه تجلی اراده مردم علیه استبداد است
کد خبر: 269549
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۰۶:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمدعلی حوثی» گفت: دشمنان در داخل و خارج از کشور تلاش کردند که مسیر انقلاب را از اهداف انقلابی مردم منحرف کنند، اما مردم یمن هرگز فریب توطئه دشمن را نخواهند خورد.


به گزارش المسیره، وی افزود: ما امروز در هشتمین سالروز انقلاب یمن قرار داریم و همه کسانی که تلاش کردند تا آن را از بین ببرند، از همراهان ائتلاف آمریکایی - سعودی - اماراتی هستند.


رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، خطاب به آن هایی که فریب طرح های دشمنان یمن را خوردند، گفت: آن ها همه شعارهایشان را با پول کشورهای حاشیه خلیج فارس فروختند و باعث شد که آن ها به جای دفاع از وطنشان برای اشغال آن اقدام کنند.


حوثی به همه نهادهای مدنی، نظامی و امنیتی و همچنین تمام انقلابیون آزاده که روحیه انقلابی خود را حفظ کردند، فرا رسیدن این انقلاب را تبریک گفت.


وی در پایان بیانیه خود بر ادامه انقلاب تا تحقق پیروزی و شکست اشغالگران و برپایی دولتی عادلانه تاکید کرد.


انقلاب 11 فوریه 2011 مردم یمن به سرنگونی نظام «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری اسبق یمن از قدرت انجامید.


جنگ علیه یمن از ششم فروردین سال 1394 ازسوی ائتلاف عربستان تاکنون بیش از 16 هزار کشته برجای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی» نامید.


شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها