کد خبر: 271264
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۱۶:۱۰:۵۴
| |

بایدن از سیاست‌های ترامپ در کنفرانس مونیخ انتقاد کرد

«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در صبحت‌های خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که به اعتقاد وی دونالد ترامپ قابلیت آمریکا در زمینه ادعای رهبری اخلاقی این کشور را تضعیف کرده است.

بایدن از سیاست‌های ترامپ در کنفرانس مونیخ انتقاد کرد
کد خبر: 271264
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۱۶:۱۰:۵۴

اعتمادآنلاین| جو بایدن که هنوز برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اعلام کاندیداتوری نکرده، گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به نزدیکترین هم‌پیمانانان خود پشت کرده و می‌خواهند دموکراسی حاکمیت قانون و مطبوعات آزاد را گرامی بدارند.

بایدن به کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: آمریکای مد نظر وی باید در برابر تجاوزگری دیکتاتورها و مستبدانی که با فساد خشونت و اعمال فشار حکومت می‌کنند، بایستد.

او مدعی شده که آمریکا برای منزلت اساسی انسانی ارزش قائل می‌شود نه اینکه بیاید کودکان را از والدینشان برباید یا به پناهجویان در مرز کشور ما پشت کند. آمریکایی‌ها می‌دانند که این یک روند درست نیست.

جو بایدن که در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما، معاون رئیس‌جمهوری بود، با وجود گمانه‌زنی‌های مختلف درباره حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا هنوز به طور رسمی کاندیداتوری‌اش را برای این انتخابات اعلام نکرده است.

او ماه جاری میلادی قرار است در دو گردهمایی عمومی شامل گردهمایی‌ای در دانشگاه پنسیلوانیا و همچنین گردهمایی‌ای در ایالت دلاویر حضور پیدا کند. بایدن 76 ساله همچنین موضوع بحث دموکرات‌های است که بررسی می‌کنند آیا این حزب بهتر است در انتخابات نوامبر 2020 یک چهره سیاسی تازه وارد و یا یک چهره کهنه کار و کارکشته را به عنوان کاندیدایش معرفی کند.

بایدن به خبرنگاران در محل این کنفرانس گفت: من هنوز تصمیم نگرفتم و در حال حاضر در پروسه تصمیم گیری هستم و در آینده نزدیک به همه این تصمیم را اعلام خواهم کرد.

او خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم هنوز زمان کافی برای این کار است و فکر می‌کنم که اشتیاقی به ویژه در ایالت‌ها برای کلید زدن کلیت پروسه انتخابات خیلی زودتر از موعد وجود دارد.

بایدن همچنین گفت: ما اکنون باید بر این تمرکز کنیم که به منظور تغییر برخی از سیاست‌های در پیش گرفته شده از سوی رئیس‌جمهوری چه باید کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها