کد خبر: 274420
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۱:۳۶:۰۰
| |

تعدادی از زندانیان ابوغریب علیه شرکت آمریکایی شکایت می‌کنند

پس از گذشت 10 سال از آزادی سه زندانی که در زندان مخوف «ابوغریب» در عراق در حبس بودند، بر اساس دستور یک قاضی فدرال آمریکا، این افراد علیه کارفرمای نظامی این زندان شکایت می‌کنند.

تعدادی از زندانیان ابوغریب علیه شرکت آمریکایی شکایت می‌کنند
کد خبر: 274420
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۱:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| این سه زندانی اعلام کرده اند که در زمان حبس خود، توسط ماموران این شرکت نظامی بارها مورد شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفته‌اند.


به گزارش خبرگزاری «ای.پی»، قرار است موضوع شکایت از عاملان شکنجه در زندان ابوغریب در ماه آوریل مطرح شود، اما با این حال شرکت نظامی «پری می یر کاسی» از قاضی پرونده خواسته این شکایت لغو شود.


این شرکت نظامی که در زمینه تامین نیروها و بازجوهای غیرنظامی فعالیت می کند، بر این باور است که خودداری دولت آمریکا از انتشار حقایق کلیدی مانع از روند دفاع خواهد شد و احتمال محکومیت ماموران این شرکت زیاد است.


قاضی این پرونده به مسئولان شرکت نظامی کاسی هشدار داده که اگر نتوانند موضوع شکایت را حل کنند، باید ماه آوریل به اتهام انجام شکنجه در برابر دادگاه پاسخگو باشند.


«دونالد رامسفلد» وزیر دفاع وقت آمریکا در دسامبر 2002 دستور العملی را صادر کرد که طبق آن، بازجویان مجازند در شرایط غیر اورژانسی و با هدف اعتراف گرفتن از اسرای زخمی و افرادی که به ضرب گلوله آسیب دیدند، از دادن دارو و درمان به آنان خودداری کنند.


مدتی بعد از افشای عکس های تکان دهنده از زندان ابوغریب در بغداد در سال 2004 ، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) وعده داد که به بدرفتاری با زندانیان خاتمه خواهد داد. اما بر اساس گزارش ها و شهادت زندانیان آزاد شده، شکنجه های جسمی و روحی در این زندان همچنان مدتها ادامه داشته است.


در تصاویر منتشر شده از زندان ابوغریب ، به کرات می توان زندانیانی را دید که دچار کمبود آب شده، مچ دست‌هایشان بر اثر دستبند های سنگین مجروح شده، مچ پاهایشان بر اثر نشستن بیش از حد متورم و یا در اثر فشار دچار در رفتگی مفصلی شده اند و این در حالی است که ژنرال «یانیس کارپینسکی» فرمانده سابق ابوغریب گفته بود، در حدود 90 درصد اسرای این زندان بی گناه بودند.


این گزارش به عنوان نمونه ای از شکنجه های غیر انسانی آمریکایی ها در زندان ابوغریب به موردی اشاره می کند که مقامات پزشکی زندان به جای تزریق «انسولین» به یک بیمار، به وی مقادیر بیش از حد مجاز محلول آب نمک، تزریق و یا در موارد دیگری از اسپری فلفل استفاده کردند و مانع از ارایه کمک های پزشکی به زندانیان شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها