کد خبر: 274970
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۱:۵۲:۲۰
| |

اولتیماتوم کمیته نظارتی کنگره به کاخ سفید درباره داماد ترامپ

رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا به کاخ سفید برای ارسال اسناد درخواستی در خصوص دستور ترامپ برای صدور «مجوزهای امنیتی» کوشنر تا روز دوشنبه مهلت داده است.

اولتیماتوم کمیته نظارتی کنگره به کاخ سفید درباره داماد ترامپ
کد خبر: 274970
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۱:۵۲:۲۰

اعتمادآنلاین| به دنبال اظهارات جنجالی اخیر «مایکل کوهن» وکیل سابق شخصی دونالد ترامپ در جلسه استماع کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا حالا رئیس این کمیته به کاخ سفید برای ارسال اسناد درخواستی به منظور تحقیق درباره صدور مجوزهای امنیتی برای«جرد کوشنر» داماد رئیس‌جمهور آمریکا اولتیماتوم داده است.

«الیجا کامینگز» رئیس دموکرات کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای به کاخ سفید نوشته و در آن خواستار ارسال اسناد و مدارک درخواستی این کمیته برای تحقیق درباره کوشنر ترامپ شده و برای این کار تا روز دوشنبه به کاخ سفید مهلت داده است.

بنا بر گزارش رویترز، این کمیته اعلام کرده که کاخ سفید تا دوشنبه برای ارسال اسناد و مدارک درباره برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر سوءاستفاده کوشنر و برخی دیگر از مقام‌های ارشد کاخ سفید از مجوز دسترسی آنها به اطلاعات محرمانه مهلت دارد.

طبق قوانین کنگره آمریکا، کمیته‌های مجالس نمایندگان و سنای این کشور اختیار احضار مقام‌های دولتی برای ادای توضیح و شهادت درباره موضوعات مد نظر را دارند.

در نامه کامینگز رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا به کاخ سفید که روز جمعه (دیروز) ارسال شده، آمده است: «من اکنون برای آخرین بار به منظور همکاری داوطلبانه شما، این نامه را می‌نویسم».

موضوع دسترسی داماد ترامپ به مجوزهای امنیتی، در دوره ریاست «جان کلی» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید هم خبرساز شده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها