کد خبر: 275333
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۰:۴۶:۳۳
| |

بزرگ‌ترین اجتماع ضدنژادپرستی در ایتالیا + ویدئو

در این تظاهرات که با شرکت بیش از دویست‌هزار نفر برگزار شد، ایتالیایی‌ها به سیاست‌های نژادپرستانه دولت‌شان اعتراض و از مهاجران این کشور حمایت کردند.

بزرگ‌ترین اجتماع ضدنژادپرستی در ایتالیا + ویدئو
کد خبر: 275333
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۰:۴۶:۳۳

اعتمادآنلاین| پی‌یر فرانچسکو ماجورینو، مقام ارشد سیاست‌گذاری‌های مهاجرت در شهر میلان اعلام کرد که تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات که با شعار «اول مردم» برگزار شد، 200 هزار تن بوده است.

او در توئیتر در پستی خطاب به ماتئو سالوینی، رهبر حزب لیگ شمالی که به عنوان وزیر کشور جلوی ورود کشتی‌های نجات‌دهنده مهاجران در دریا را گرفته نوشت: «سالوینی، روی ما حساب کن.»

این تظاهرات در شهر میلان، پایتخت مالی ایتالیا، در مقابل کلیسای جامع «دوئومو» پایان یافت و با اجرای موسیقی همراه بود.

مائوریتزیو لاندینی، رئیس کنفدراسیون کارگری CGIL گفت، دولت ایتالیا حامی سیاست‌هایی غلط است و با نابرابری‌ها مبارزه نمی‌کند.

در کانون تظاهرات ایتالیا تاکید بر عدالت و رفتار مشابه با همه انسان‌ها به جای امتیازدهی به ایتالیایی‌ها قرار داشت. شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسیری را طی کردند که از میان خیابان‌های مختلف شهر می‌گذشت و در نهایت در مرکز شهر و اطراف کلیسای جامع آن گرد آمدند.

دولت ایتالیا از ماه ژوئن سال گذشته ائتلافی است از جنبش عوام‌گرای پنج ستاره که منتقد اروپای متحد است و حزب لیگ شمال که خارجی‌ستیز است.

شعار اصلی تظاهرات عبارت بود از «نخست انسان‌ها» که بازی‌ای کلامی با شعار«نخست ایتالیایی‌ها» است که ماتئو سالوینی، رئیس حزب لیگ شمال، مطرح کرده است.

سالوینی با مهاجران به شدت برخورد می‌کند و مانع پهلو گرفتن کشتی‌های سازمان‌های امداددهنده به آوارگان در بندرهای ایتالیا می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها