کد خبر: 275409
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۲:۲۹:۰۰
| |

یک مقام عراقی:

زنان ایزدی هنوز توسط داعش قاچاق می‌شوند

نماینده سابق قوم ایزدی عراق در پارلمان این کشور از برنامه تحقیق درباره انتقال و فروش زنان اسیر ایزدی به‌دست داعش در عربستان و برخی کشورهای خلیج‌فارس خبر داد.

زنان ایزدی هنوز توسط داعش قاچاق می‌شوند
کد خبر: 275409
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۲:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| «حجی کندور الشیخ» نماینده سابق قوم ایزدی عراق در پارلمان این کشور اعلام کرد: به‌زودی اقدام برای تحقیق قضایی در خصوص انتقال تعدادی از زنان ربوده‌شده توسط داعش به عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی آغاز می‌شود.


وی همچنین از دولت و وزارت‌خارجه خواستار حمایت از این اقدام و به‌ویژه مشخص شدن سرنوشت این زنان ایزدی ربوده‌شده از سوی گروهک تروریستی داعش شد.


این شخصیت ایزدی عراقی گفت که اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد زنان ایزدی ربوده‌شده توسط داعش به عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی منطقه برده شده‌اند.


الشیخ همچنین از تشکیل پرونده قضایی برای گورهای جمعی قربانیان ایزدی هجوم داعش در منطقه سنجار از توابع استان نینوا (شمال) پس از پایان هماهنگی‌ها با دولت اقلیم کردستان عراق تا چند روز دیگر خبر داد.


وی از دولت و وزارتخارجه کشورش خواست برای مشخص شدن سرنوشت زنان ایزدی که از سوی گروهک تروریستی داعش ربوده شده بودند، اقدام عاجل انجام دهند.


در همین حال جنایت تازه گروه تروریستی داعش در گردن زدن 50 زن اقلیت دینی ایزدی در باغوز سوریه بار دیگر نگرانی را در عراق از بازگشت این گروه تروریستی دامن زده است.


این زنان از مجموعه سه هزار زن ایزدی هستند که در اوت 2014 به دست گروه تروریستی داعش در جریان حمله این گروه به شهر سنجار ربوده شده و هنوز سرنوشت آنها نامعلوم است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها