کد خبر: 275586
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۰۷:۱۰:۰۰
| |

توضیحات سخنگوی طالبان در مورد مذاکره با آمریکا

سخنگوی طالبان از پیشرفت تدریجی مذاکرات این گروه با دولت آمریکا خبر داد اما تاکید کرد مذاکرات تاکنون نتوانسته به سطح تدوین پیش‌نویس توافق برسد.

توضیحات سخنگوی طالبان در مورد مذاکره با آمریکا
کد خبر: 275586
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۰۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی طالبان از پیشرفت تدریجی مذاکرات این گروه با دولت آمریکا خبر داد اما تاکید کرد مذاکرات تاکنون نتوانسته به سطح تدوین پیش‌نویس توافق برسد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در بیانیه‌ای که در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد خبر داد مذاکرات در دوحه ادامه داشته و شاهد پیشرفت‌های تدریجی آن هستیم.

او تاکید کرد این مذاکرات به شکل محتاطانه‌ای در سایه اهمیت و حساسیت مسئله پیش می‌رود و با توجه به آنکه در مذاکرات ژانویه گذشته بر سر خروج نیروهای اشغالگر از افغانستان به توافق رسیده و در آن مقرر شد تا این نیروها اجازه استفاده از خاک افغانستان برای حمله به هیچ طرفی را نداشته باشند، در این دور از مذاکرات بر سر جزئیات این دو امر و سازوکارهای اجرایی آن بحث می‌شود.

ذبیح‌الله مجاهد در پایان بیانیه مطبوعاتی خود تاکید کرد لازم به ذکر است هنوز بر سر هیچ نوع پیش‌نویسی در این رابطه توافق نشده است. این تمام حقایق موجود در رابطه با مذاکرات دوحه است و هر اطلاعات دیگری که منتشر می‌شود صرفا ارزیابی و شایعاتی بی‌پایه و اساس هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها