کد خبر: 276189
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۳:۵۱:۰۰
| |

هشدار پنتاگون به ترکیه درباره «عواقب خطرناک» خرید اس 400

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه مخالفت‌های واشنگتن با خرید سامانه اس‌400 روسیه توسط ترکیه، در یک مصاحبه تازه به آنکارا درباره «عواقب سخت و خطرناک» این موضوع هشدار داد.

هشدار پنتاگون به ترکیه درباره «عواقب خطرناک» خرید اس 400
کد خبر: 276189
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۳:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در تازه‌ترین اظهارات مقام‌های آمریکایی علیه خرید سامانه اس‌400 ساخت روسیه توسط ترکیه، سخنگوی پنتاگون در یک مصاحبه مخالفت توأم با هشدار واشنگتن به آنکارا را تکرار کرده است.

«اریک پاهون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مصاحبه با رسانه‌ ترکیه‌ای «احوال» که از رسانه‌های وابسته به مخالفان دولت این کشور است، به آنکارا رباره خرید سامانه اس‌400 هشدار داده است.

این مقام آمریکایی گفت: «اکتساب (خرید) سامانه دفاع هوایی اس‌400 روسیه توسط ترکیه، عواقب جدی و سختی برای روابط دفاعی آمریکا با ترکیه خواهد داشت».

به گفته سخنگوی پنتاگون، دولت آمریکا همچنان در حال رایزنی و مشورت با ترکیه به منظور مطلع کردن این کشور درباره «تبعات گسترده خرید اس 400 روسیه» است.

اختلاف‌ها بین واشنگتن و آنکارا درباره خرید سامانه اس‌400 کار را به جایی رساند که رئیس‌جمهور آمریکا اول اسفندماه طرحی را امضا کرده که تحویل جنگنده‌های «اف-35» به ترکیه را تا زمان روشن شدن وضعیت خرید سامانه روسی «اس-400» توسط ترکیه، به حالت تعلیق درآورده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها