کد خبر: 276654
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۱:۴۰:۰۰
| |

آیا تلاش‌ها برای عزل ترامپ واقعی است؟

رسانه‌های مختلف جهان از افزایش قابل توجه احتمال روبه‌رو شدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با چالش مهمی به نام عزل سخن می‌گویند.

آیا تلاش‌ها برای عزل ترامپ واقعی است؟
کد خبر: 276654
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های مختلف جهان از افزایش قابل توجه احتمال روبه‌رو شدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با چالش مهمی به نام عزل سخن می‌گویند.

به گزارش گروه تحلیل اعتمادآنلاین ، در حال حاضر دونالد ترامپ بیش از هر زمان دیگری در دوره ریاست‌جمهوری خود صندلی‌اش را نه تنها لرزان‌تر از همیشه می‌بیند بلکه تیغ محاکمه را هر لحظه روی گردن خود نزدیک‌تر احساس می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده در حالی نیمی از ریاست جمهوری خود را پشت سر گذاشته که مخالفانش تمامی مرکز ثقل فعالیت مادی و معنوی خود را چه در بعد رسمی و چه در بعد مردمی و اجتماعی برای تدارک قوی‌ترین حمله سیاسی علیه او قرار داده‌اند تا زمینه عزل ترامپ از کاخ سفید فراهم شود.

طبیعی است اخراج یک رئیس‌جمهور از کاخ سفید کار آسانی نخواهد بود به ویژه اینکه اکثر تحلیلگران بر این باورند ترامپ حداقل در بین برخی از طیف‌های جامعه آمریکا از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است و در راستای رفتارهای پوپولیستی‌اش در میان طبقات خاصی از جامعه آمریکا محبوب است.

در چنین شرایطی آیا امکان دارد مستاجر فعلی کاخ سفید پیش از پایان موعد چهار ساله‌اش از آن اخراج شود؟

با استناد به گزارش‌های دو رسانه معتبر آمریکایی یعنی واشنگتن‌پست و سی‌ان‌ان، تحرکات قابل توجهی در صحنه سیاسی و اجتماعی آمریکا رصد می‌شود که نشان می‌دهد زمان آغاز اقدامات برای عزل رئیس‌جمهور دونالد ترامپ از جایگاهش فرا رسیده است.

در همین حال دموکرات‌ها که امروز اکثریت را در مجلس نمایندگان در اختیار دارند و تا حدودی برخی از جمهوری‌خواهان را هم با خود همراه کرده‌اند، ترامپ را به کارشکنی در سیر عدالت متهم می‌کنند، اتهامی که در صورت اثبات، طبق قانون اساسی آمریکا به آنها این اجازه را می‌دهد که رئیس‌جمهور را خلع کنند.

اخبار رسیده در مورد گسترش تحقیقات در مورد موسسه ترامپ، خانواده و شرکایش برای یافتن مستنداتی که اتهامات او را به اثبات برسانند دلیلی بر این مدعا است.

سی‌ان‌ان هم در گزارشی مسئله عزل ترامپ را صرفا یک امر نظری ندانسته و اعلام کرده رقبایش در حال تدارک پیش‌نویس طرح عزل هستند تا در کنگره آمریکا به رأی گذاشته شود.

این در حالی است که نباید فراموش کرد ترامپ هم در حال بسیج هواداران خود جهت صف‌آرایی در برابر این حمله بسیار گسترده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها