کد خبر: 277431
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۹:۴۰:۳۴
| |

حماس:

برای برگزاری انتخابات آماده‌ایم

جنبش حماس امروز تصریح کرد، به رئیس کمیته مرکزی انتخابات فلسطین اطلاع داده که با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی تحت نظارت دولت وحدت ملی موافق است.

برای برگزاری انتخابات آماده‌ایم
کد خبر: 277431
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۹:۴۰:۳۴

اعتمادآنلاین| عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس گفت: این جنبش به حنا ناصر، رئیس کمیته مرکزی انتخابات فلسطین طی سفرش به نوار غزه اطلاع داده که برگزاری دو انتخابات مذکور را پذیرفته تا در آینده با برگزاری انتخابات شورای ملی موافقت شود.

وی تأکید کرد: این جنبش برای اجرای توافق‌نامه آشتی که با جنبش فتح در سال 2011 امضا کرده آماده است و از هر راه‌حلی که در راستای منافع ملت فلسطین باشد، استقبال می‌کند.

القانوع گفت: حماس در انتظار پاسخ محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره موضعش درخصوصبرگزاری این انتخابات است که به رئیس کمیته انتخابات مرکزی اطلاع داده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس روز پنج‌شنبه با هیأتی از کمیته انتخابات فلسطینی به ریاست ناصر در غزه دیدار کرد. این هیأت روز چهارشنبه در یک سفر دو روزه با هدف بررسی پرونده انتخابات پارلمانی با حماس وارد غزه شد.

مسأله انتخابات محل اختلاف میان فتح و حماس است و فتح خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی تحت اختیار تشکیلات خودگردان یعنی کرانه باختری و غزه است اما حماس بر برگزاری انتخابات جامع اصرار دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها