کد خبر: 278721
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۶:۳۵:۰۰
| |

لبنان و مصر حریم هوایی خود را بر روی بوئینگ 737 مکس بستند

به دنبال سقوط دومین هواپیمای بوئینگ 737 مکس در چند ماه اخیر، شرکت‌های هواپیمایی لبنان و مصر حریم هوایی خود را بر روی این نوع از هواپیماها بستند.

لبنان و مصر حریم هوایی خود را بر روی بوئینگ 737 مکس بستند
کد خبر: 278721
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۶:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شرکت هواپیمایی لبنان عبور هواپیمایی بوئینگ 737 از حریم هوایی این کشور و فرود آن در فرودگاه بین المللی بیروت را ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری لبنان، روزنامه مصری الیوم سابع نیز گزارش داد که شرکت هواپیمایی مصر در راستای سلامت و ایمنی مسافران و پروازها، عبور، فرود و برخاستن هواپیمای بوئینک 737 مکس از حریم هوایی مصر و فرودگاه های آن را ممنوع کرده است.


براساس این گزارش، وزارت هواپیمایی مسافربری مصر امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ارزیابی سلامت بکارگیری این نوع هواپیماها با شرکت های هواپیماهای بین المللی و شرکت سازنده بوئینگ و نیز آژانس های امنیت پرواز مربوطه ادامه دارد.


در این گزارش آمده که شرکت هواپیمایی مصر هیچ هواپیمایی از این نوع را در اختیار نداشته و در برنامه آینده، طرحی برای نوسازی ناوگان هوایی خود ندارد.


امارات، ترکیه، کویت و عمان نیز از دیگر کشورهایی هستند که تصمیم به توقف بکارگیری این نوع هواپیما گرفتند.


آمار کشورهایی که حریم هوایی خود را به روی بوئینگ 737 مکس بسته اند بر اساس اعلام پایگاه خبری لبنان 24 تاکنون به 40 کشور رسیده است.


در زمان حاضر تنها دو کشور آمریکا و کانادا همچنان از تعداد زیادی هواپیماهای بوئینگ 737 مکس 8 در خطوط هوایی خود استفاده می‌کنند.


با وجود تلاش‌ بوئینگ برای امن نشان دادن هواپیماهایش، ارزش سهام این شرکت این هفته در بازار بورس آمریکا نزدیک به 11 درصد کاهش داشته است.


یک فروند بوئینگ 737 مکس 8 شرکت هواپیمایی اتیوپی که این هفته از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت کنیا بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد و همه 157 سرنشین آن کشته شدند.


هواپیمای دیگری نیز از همین مدل، اکتبر گذشته (آبان ماه) در اندونزی سقوط کرد که در جریان آن حادثه، 189 سرنشین هواپیما جان باختند.


در حادثه‌ای دیگر، یک فروند از همین نوع هواپیما 14 دسامبر (23 آذر ماه) از دبی عازم نروژ بود که به علت نقص فنی یکی از موتورهایش، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شد.


در بیانیه‌ای که شرکت بوئینگ در این ارتباط منتشر کرده، آمده است: این شرکت نمی‌تواند براساس اطلاعات موجود، حکم به توقف بکارگیری این هواپیما بدهد.


«دنیس مویلنبرگ» مدیر عامل این شرکت نیز روز سه شنبه در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، بار دیگر بر امنیت این هواپیماها تأکید کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها