کد خبر: 278733
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

امنیت کمک‌های بشردوستانه به سوریه در اجلاس بروکسل بررسی شد

شرکت‌ کنندگان در دومین روز از کنفرانس «حمایت از آینده سوریه و منطقه»، امنیت ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

امنیت کمک‌های بشردوستانه به سوریه در اجلاس بروکسل بررسی شد
کد خبر: 278733
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در جریان این کنفرانس بین‌المللی که در بروکسل جریان دارد، افراد سرشناس از سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌ها در میزگردها و نشست‌های جداگانه درباره وخامت وضعیت انسانی و راه‌های بهبود آن سخن گفتند.


«کریستوفر استیلیانیدس» کمیسر اروپا در امور کمک‌های بشردوستانه گفت: محافظت (حفظ امنیت) اکنون چالش اصلی (بر سر راه ارسال کمک‌ها) در سوریه است.


همچنین «ریچارد کویومچیان» وزیر امور اجتماعی لبنان ضمن تأکید بر حمایت از افراد ناتوان و آسیب‌پذیر در سوریه، از کاستی‌های جامعه بین‌الملل در کمک‌رسانی انتقاد کرد.


وی مدعی شد که لبنان با اینکه خود قربانی آوارگی و جابجایی جمعیتی است و از هر چهار نفر یک نفر جابجا شده است، اما بیشترین امدادرسانی را انجام داده است.


«پاملا گلدشمیت جونز» منشی پارلمانی وزیر توسعه بین‌المللی کانادا نیز بر لزوم کمک به زنان و دختران، چه آنها که آواره شده‌اند و چه آنان که اکنون در داخل سوریه زندگی می‌کنند تأکید کرد.


وی گفت: حمایت از زنان یک اولویت جهانی برای کانادا است.


همچنین «ماری قعوار» وزیر برنامه‌ریزی و تعاون اردن در این کنفرانس گفت: سوریه یک ملت است و مردم سوریه چه آواره باشند و چه جابجا شده، نیازمند آموزش، درمان و شغل هستند و ما از جامعه جهانی می‌خواهیم از این نیازها پشتیبانی کند.


کنفرانس «حمایت از آینده سوریه و منطقه» امسال برای سومین سال پیاپی در بروکسل و به ابتکار اتحادیه اروپا برگزار شده است.


در این کنفرانس علاوه بر مقامات سیاسی و تصمیم‌ساز از کشورهای همسایه و کشورهای امدادرسان، گروه‌های حقوق بشری و فعالان سوری و منطقه‌ای نیز حضور دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها