کد خبر: 281182
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۰ ۱۱:۳۱:۳۶
| |

وزیر خارجه فرانسه: برای صادرات سلاح به عربستان باید با برلین هماهنگ شویم

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد، در پاسخ به تمدید منع فروش سلاح به عربستان توسط برلین، فرانسه و آلمان باید سیاست مشترکی را درباره صادرات سلاح اجرایی کنند.

وزیر خارجه فرانسه: برای صادرات سلاح به عربستان باید با برلین هماهنگ شویم
کد خبر: 281182
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۰ ۱۱:۳۱:۳۶

اعتمادآنلاین| ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری در نیویورک گفت: به آلمان اطلاع دادیم که باید با همکاری هم سیاست مشترکی در زمینه صادرات سلاح تدوین کنیم. در پیمان "اکس لا شاپل" که در ماه ژانویه منعقد شد، بر این امر تصریح شده است.

به گزارش سایت النشره، وی افزود، در حال حاضر برای دستیابی به موضع مشترک با یکدیگر همکاری می‌کنیم، موضعی که برای آینده لازم بوده و اجرای آن آسان باشد.

لودریان تا پایان ماه مارس ریاست شورای امنیت را برعهده دارد و سپس این منصب را به هایکو ماس، همتای آلمانی خود تحویل خواهد داد.

تصمیم تمدید صادرات سلاح به عربستان با سیاست دفاعی اروپا تناقض دارد زیرا این تصمیم صادرات سلاح فرانسه را که برخی از اجزای آنها ساخت آلمان است، تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مساله همچنین درباره صنعت سلاح انگلیس صادق است.

تصمیم آلمان درباره تعلیق صادرات سلاح به عربستان به بحران یمن مربوط می‌شود، زیرا ریاض در کنار ابوظبی وارد جنگ شده و از نیروهای دولت مستعفی یمن علیه انصارالله حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها